Page 114 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 114

needs to develop their musical potential. The article presents an example of combin-
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
               ing knowledge with the aim of advancing the musical progress of children with special
               needs in CIRIUS Vipava.
               Keywords: students with special needs, music education, inclusion, cooperation, combin-
               ing knowledge.



               Uvod




                       lasba je ena od umetnosti, ki je na duhovnem področju skozi zgodovi-
                       no razvoja človeka odigrala tako pomembno vlogo, kot je odkrivanje
               Gnaravnih zakonov omogočilo človekov razvoj znanosti in tehnologije.
                   Kljub temu da je vse v človeku neskončno čudežno, zapleteno, skrivnostno
               prepletajoče se in povezano, vemo, da gre za dve razsežnosti, ki se med seboj do-
               polnjujeta in služita druga drugi. To sta razsežnosti duha in uma. Ti dve raz-
               sežnosti sta položeni v vsakega človeka in ga zaobjemata v njegovi celovitosti.
                   Glasba me je že kot otroka nagovarjala s posebno močjo, mi bogatila vsak-
               dan in bila v oporo. Mogoče je prav ona zakrivila, da sem že v mladosti zelo in-
               tenzivno občutila odnos do sočloveka in ranljivost izključevanja. Tako me je
               moja življenjska poklicna pot pripeljala do študija specialnopedagoških znanj
               in glasbe. Ta znanja sem širila in dopolnjevala ob dolgoletnem delu z otroki s
               posebnimi potrebami v CIRIUS Vipava.
                   Kot učiteljica glasbene umetnosti in zborovodja sem poučevala tudi v
               osnovni šoli, predvsem pa sem bila dejavna kot zborovodja v gimnaziji in lokal-
               nem okolju. Tako sem z leti spoznavala, da je svet otrok s posebnimi potreba-
               mi poseben, izjemen po svoji neposrednosti, ki jo dandanes še posebej pogre-
               šam. Otroci s posebnimi potrebami se iskreno veselijo svojih uspehov, hvaležni
               so vsake pohvale in razumevanja svoje individualnosti. Uspešno poučevanje je
               naslonjeno na dober, pozitiven in ljubeč odnos, ki ga zgradi učitelj, če zna vsto-
               piti v ta njihov svet, pogosto poln skrivnosti, če ga razume, spoštuje in ima rad.


               Zakaj INKLUZIJA


               Živimo v času intenzivnega razvoja znanosti in tehnologije, v času, ko znanje
               postaja ključnega pomena za učinkovitost na različnih ravneh našega življenja.
                   Pri pedagoškem delu nova spoznanja o delovanju možganov uspešno pod-
               pirajo celosten pristop, pri delu z otroki s posebnimi potrebami pa omogočajo
               razumevanje individualnosti, pravilno izbiro metod in tehnik poučevanja ter
               potrebnih prilagoditev. Prav nova znanja uspešno podpirajo tudi idejo enakih
               možnosti, ki vodi v model odprte družbe.

               114
               114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119