Page 117 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 117
Slika 1
Ema Škrlj, učenka prof. Jelene Pešič, kot solistka na koncertu z mednarodnim sodelovanjem.
Skladbo H. Arlena Somewhere over the Rainbow je zaigrala ob spremljavi Pihalnega orkestra
Vrhpolje.
no, naravno nagnjenje in odzivanje, da se ob glasbi razživijo, uspešno sproščajo, Loredana Sajovic ◆ IZZIVI ENAKIH MOŽOSTI GLASBENEGA IZOBRAŽEVANJA OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI
da jim predstavlja vir veselja, oporo pri ustvarjanju kontaktov in komunikaci-
ji, da jim omogoča samopotrditve, v populaciji otrok s posebnimi potrebami
najdemo tudi izredno nadarjene učence. Srečujemo se z učenci z absolutnim
posluhom, učenci z izjemnim glasbenim spominom, glasbeno ustvarjalnimi
učenci ter učenci z izjemnimi motoričnimi sposobnostmi.
Kot pedagogi smo dolžni te čudovite posameznike odkrivati, usmerja-
ti njihov razvoj in sodelovati v dobrobit njihovega napredka. Prav tako smo
dolžni na ta dejstva vedno znova opozarjati okolje, družbo, ustrezne instituci-
je in iskati priložnosti za njihovo prepoznavnost preko medijev, javnega nasto-
panja …
Otroci s posebnimi potrebami imajo pravico do izobraževanja in usposa-
bljanja, sem spada tudi glasbeno izobraževanje. Prav na področju glasbenega
šolstva pa zanje še niso zagotovljeni pogoji in možnosti vključevanja.
Zakaj ZDRUŽEVANJA ZNANJ za glasbeno izobraževanje
V ustanovah in šolah za izobraževanje ter usposabljanje otrok s posebnimi po-
trebami glasbo poučujejo specialni in rehabilitacijski pedagogi ali glasbeni pe-
117