Page 118 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 118

dagogi. Njihova znanja so vezana na poučevanje glasbene umetnosti v pred-
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
               pisanih programih ter pri izvajanju interesnih dejavnosti, najpogosteje so to
               pevski zbori ali instrumentalne skupine, v katerih učenci igrajo večinoma Or-
               ffove instrumente.
                   Ker se otroci s posebnimi potrebami zaradi primanjkljajev, ovir in mo-
               tenj ne morejo vpisati v glasbeno šolo, njihovi starši iščejo možnosti zasebnega
               poučevanja. Najpogosteje je ta oblika dela kratkotrajna. Glasbeni jezik in ob-
               vladovanje tehničnih spretnosti instrumenta sta zanje zelo zahtevna. Če po-
               leg učitelja, ki poučuje instrument, otrok nima nobene druge pomoči, ne more
               napredovati.
                   Za uspešno delo je treba združiti znanja:
                       –  iz pedagoškega dela na področju poučevanja posameznih instrumen-
                        tov: ta znanja imajo profesorji, ki poučujejo instrumente na glasbe-
                        nih  šolah;  učence  znajo  voditi  skozi  sistematičen  proces  usvajanja
                        tehničnih spretnosti, potrebnih za estetsko izvajanje, poznajo učna
                        gradiva, prav tako različne metode in pristope, ki jim omogočajo, da
                        skozi proces dela zagotavljajo učenčev napredek, jih vodijo k ume-
                        tniškemu oblikovanju skladb in umetniškemu razumevanju glasbe;
                       –  iz pedagoškega dela na področju poučevanja glasbenoteoretičnih
                        znanj in glasbenega opismenjevanja: to so glasbeni pedagogi, ki učen-
                        ce vodijo, usmerjajo in razvijajo njihov odnos do zvokov ter njihovih
                        lastnosti, razvijajo zavedanje tonskih višin, odnosov, razdalj in zvez
                        med toni, lestvicami, omogočajo spoznavanje ritmičnih elementov,
                        jih glasbeno opismenjujejo;
                       –  iz pedagoškega dela na področju specialnopedagoških znanj: ta zna-
                        nja imajo specialni in rehabilitacijski pedagogi, ki poznajo značil-
                        nosti otrok s posebnimi potrebami, znanja iz različnih pristopov
                        in metod za uspešno delo z njimi, znajo uspešno diagnosticirati in-
                        dividualne lastnosti in posebnosti posameznika, določiti področ-
                        ja primanjkljajev in močna področja ter tako poiskati ustrezne pri-
                        lagoditve za nudenje pomoči pri usvajanju znanj in spretnosti; zelo
                        pomembna so znanja, ki omogočajo ustrezno komunikacijo, vzpo-
                        stavitev dobrih stikov ter motivacije učencev za delo, ki je zanje zelo
                        zahtevno.

                   CIRIUS Vipava je ustanova, v kateri so na izobraževanju, rehabilitaciji
               in usposabljanju otroci z več motnjami, vsi imajo motnje v duševnem razvo-
               ju. Glasba ima tu pomembno mesto. Z njo se učenci vsakodnevno srečujejo ob
               različnih zaposlitvah, pri terapijah, pedagoškem delu, v prostem času … V CI-
               RIUS-u sem dolga leta poučevala glasbo kot predmetni učitelj, mentor pevske
               in instrumentalne skupine ter kot glasbeni terapevt. Dobro opremljen prostor
               za izvajanje glasbenih dejavnosti je omogočal kvalitetno delo in pripravo lepih
               točk za glasbene prireditve. Zadnja leta pa smo skupaj s profesorji, ki pouču-

               118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123