Page 118 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 118
dagogi. Njihova znanja so vezana na poučevanje glasbene umetnosti v pred-
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
pisanih programih ter pri izvajanju interesnih dejavnosti, najpogosteje so to
pevski zbori ali instrumentalne skupine, v katerih učenci igrajo večinoma Or-
ffove instrumente.
Ker se otroci s posebnimi potrebami zaradi primanjkljajev, ovir in mo-
tenj ne morejo vpisati v glasbeno šolo, njihovi starši iščejo možnosti zasebnega
poučevanja. Najpogosteje je ta oblika dela kratkotrajna. Glasbeni jezik in ob-
vladovanje tehničnih spretnosti instrumenta sta zanje zelo zahtevna. Če po-
leg učitelja, ki poučuje instrument, otrok nima nobene druge pomoči, ne more
napredovati.
Za uspešno delo je treba združiti znanja:
– iz pedagoškega dela na področju poučevanja posameznih instrumen-
tov: ta znanja imajo profesorji, ki poučujejo instrumente na glasbe-
nih šolah; učence znajo voditi skozi sistematičen proces usvajanja
tehničnih spretnosti, potrebnih za estetsko izvajanje, poznajo učna
gradiva, prav tako različne metode in pristope, ki jim omogočajo, da
skozi proces dela zagotavljajo učenčev napredek, jih vodijo k ume-
tniškemu oblikovanju skladb in umetniškemu razumevanju glasbe;
– iz pedagoškega dela na področju poučevanja glasbenoteoretičnih
znanj in glasbenega opismenjevanja: to so glasbeni pedagogi, ki učen-
ce vodijo, usmerjajo in razvijajo njihov odnos do zvokov ter njihovih
lastnosti, razvijajo zavedanje tonskih višin, odnosov, razdalj in zvez
med toni, lestvicami, omogočajo spoznavanje ritmičnih elementov,
jih glasbeno opismenjujejo;
– iz pedagoškega dela na področju specialnopedagoških znanj: ta zna-
nja imajo specialni in rehabilitacijski pedagogi, ki poznajo značil-
nosti otrok s posebnimi potrebami, znanja iz različnih pristopov
in metod za uspešno delo z njimi, znajo uspešno diagnosticirati in-
dividualne lastnosti in posebnosti posameznika, določiti področ-
ja primanjkljajev in močna področja ter tako poiskati ustrezne pri-
lagoditve za nudenje pomoči pri usvajanju znanj in spretnosti; zelo
pomembna so znanja, ki omogočajo ustrezno komunikacijo, vzpo-
stavitev dobrih stikov ter motivacije učencev za delo, ki je zanje zelo
zahtevno.
CIRIUS Vipava je ustanova, v kateri so na izobraževanju, rehabilitaciji
in usposabljanju otroci z več motnjami, vsi imajo motnje v duševnem razvo-
ju. Glasba ima tu pomembno mesto. Z njo se učenci vsakodnevno srečujejo ob
različnih zaposlitvah, pri terapijah, pedagoškem delu, v prostem času … V CI-
RIUS-u sem dolga leta poučevala glasbo kot predmetni učitelj, mentor pevske
in instrumentalne skupine ter kot glasbeni terapevt. Dobro opremljen prostor
za izvajanje glasbenih dejavnosti je omogočal kvalitetno delo in pripravo lepih
točk za glasbene prireditve. Zadnja leta pa smo skupaj s profesorji, ki pouču-
118