Page 115 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 115

Temeljni dokumenti Evropske unije, ki govorijo o vključevanju otrok s poseb-
               nimi potrebami, ne izhajajo iz spoznanja o nujnosti takega delovanja samo zara-
               di otrok in njihovih staršev, temveč se sklicujejo na širše družbene projekte, kar
               je zelo pomembno. Razvijanje odprte družbe (inclusive society) zato ne pome-
               ni samo preseljevanja otrok s posebnimi potrebami iz posebnih ustanov v obi-
               čajna šolska okolja, temveč pomeni tudi spreminjanje družbenega polja.
               [Rutar, 2010, str. 31]

               Rutar (2010, str. 31) navaja tudi, da je odprta družba »dinamično polje, ki
           se spreminja, same spremembe pa ne potekajo naravno ali spontano, temveč se
           je treba zanje potruditi«.
               S podpisom Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov je Re-
           publika Slovenija sprejela in uzakonila načela inkluzije. Načela inkluzije, ki so
           navedena v Konvenciji (Združeni narodi, 2006), so: nediskriminacija, spošto-  Loredana Sajovic ◆ IZZIVI ENAKIH MOŽOSTI GLASBENEGA IZOBRAŽEVANJA OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI
           vanje osebnega dostojanstva, pravica do lastne odločitve, neodvisnost posame-
           znika, sprejemanje vsakega posameznika kot dela človeške raznolikosti, ena-
           kost možnosti, omogočanje optimalnega razvoja posamezniku idr. Temeljna
           pravica na področju izobraževanja pa je pravica do izobrazbe. Mednarodni do-
           kument jo opredeljuje kot temeljno človekovo pravico, ki zajema vse stopnje iz-
           obrazbe.
               Ustava Republike Slovenije (1991) zahteve Listine Evropske unije o temelj-
           nih pravicah ureja v 52. členu, po katerem imajo »otroci z motnjami v telesnem
           in duševnem razvoju ter druge huje prizadete osebe pravico do izobraževanja
           in usposabljanja za dejavno življenje v družbi«.
               Politika inkluzije, zapisana v številnih evropskih dokumentih, ki so nastali v
               zadnjih desetih letih, jasno določa, da je dobra pot k razvijanju zares odprte
               družbe tista, ki temelji na spoštovanju vsakega posameznika, ne le nekaterih, ki
               so se znašli v privilegiranih položajih.

               [Rutar, 2010, str. 32]
               Otroci s posebnimi potrebami ne smejo biti diskriminirani, kar pomeni, da ne
               smejo biti izločeni iz okolij, ki so zanje najbolj primerna.
               [Rutar, 2010, str. 30]

               Enakost možnosti na področju izobraževanja in vključevanja pa ne izha-
           ja le iz usmerjenosti v humano družbo, temveč tudi iz dejstev, da smo ljudje kot
           posamezniki izjemno raznoliki in da nas kot družbo prav to bogati.

                                                                           115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120