Page 120 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 120

V tem delu prispevka se moram spomniti začetkov sodelovanja s profesor-
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
               ji iz Glasbene šole Vinka Vodopivca Ajdovščina.
                   Pred nekaj leti je prišla na izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje v
               CIRIUS učenka, ki si je močno želela igrati prečno flavto. Zgled ji je bila nje-
               na starejša sestra. Rodila se je kot zdrava deklica, ki pa je zaradi možganske-
               ga tumorja v zgodnjem šolskem obdobju utrpela posledice, zaradi česar je bila
               usmerjena v prilagojen izobraževalni program z nižjim standardom znanj.
                   Doma je dobila, poleg razumevanja, skrbi in ljubezni, tudi veliko možnos-
               ti za svoj razvoj. Družina je bila dobro vključena v različne kulturne dejavnosti
               v okolju, predvsem je bila zelo povezana z glasbo. Zaradi večkrat izražene želje
               po igranju prečne flavte sem poklicala njeno mamo. Po kratkem pogovoru sem
               izvedela, da so starši za učenko že imeli urejeno zasebno poučevanje, da je igra-
               la kljunasto flavto, da pa so imeli težave z motivacijo, ki se je postopno stopnje-
               vala v odklanjanje dela z inštrumentom. Mama se je takoj strinjala, da se pove-
               žem z ustreznim učiteljem in da se pouk inštrumenta začne.
                   Treba je bilo:
                       –  poiskati in se povezati z učiteljem inštrumenta, ki je imel voljo in bil
                        pripravljen, da poleg obveznosti dodatno poučuje otroka s posebni-
                        mi potrebami;
                       –  omogočiti izvedbo pouka inštrumenta na primerni lokaciji, v prosto-
                        ru, času, ki je bil usklajen z vsemi urniki, tako učenke, da ni rušil nje-
                        nih izobraževalnih in terapevtskih programov v CIRIUS-u, kot ur-
                        nikom dela učitelja iz glasbene šole;
                       –  uskladiti moj urnik in prosti čas, zato da sem lahko prisostvovala pri
                        pouku instrumenta;
                       –  v urniku učenke in mojem urniku poiskati dodaten čas za individu-
                        alno delo, ki je sledilo navodilom učitelja instrumenta.
                   Na enak način sem pozneje uredila tudi poučevanje drugih inštrumentov:
               tube, klarineta in harmonike. Učitelji, s katerimi sem sodelovala, so bili izje-
               mno srčni, strokovni in fleksibilni. Kljub temu je bilo zelo pomembno, da sem
               spremljala njihove individualne ure, opazovala potek dela, učitelju inštrumen-
               ta pomagala pri spoznavanju individualnih lastnosti učencev, poslušala napot-
               ke, ki so jih učenci dobili, in z njimi pozneje tudi vadila. Potrebovali so:
                       –  nadzor v usvajanju tehnike igranja posameznih instrumentov,
                       –  kontrolo pri uglasitvah,
                       –  kontrolo pri ritmični in melodični natančnosti izvajanja,
                       –  pomoč pri orientaciji oz. branju notnega gradiva,
                       –  spodbujanje k pogostemu ponavljanju in utrjevanju,
                       –  vodenje, preverjanje in navajanje na samostojnost izvajanja,
                       –  veliko pohval, pozitivnih spodbud in motivacije.

               120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125