Page 20 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 20
Zadnja izmed komponent vloge in pomena formativnega spremljanja pri
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
ustvarjanju v glasbi je razvoj učenca kot posameznika. Formativno spremljanje
namreč učencem omogoča uspešen zaključek ustvarjalnega dela in doseganje
učnih ciljev (Fautley, 2004; Sætre, 2011; Bolden idr., 2023), saj gradijo zaupan-
je v svoje delo in udejanjijo svoje ustvarjalne ideje (Fautley, 2004; Bolden idr.,
2023). Nadalje razvijajo konstruktivno mišljenje in negujejo smisel za pomoč
drugim ter sodelovalno učenje (Forrester in Wong, 2008). Razmišljanje na
podlagi učiteljevih posegov in vprašanj pa še dodatno spodbuja učenčevo kri-
tično mišljenje (Major, 2008; Sicherl-Kafol idr., 2017). Zadovoljstvo s povrat-
nimi informacijami lahko vpliva na motivacijo učencev in razvija njihove glas-
bene potenciale (Sicherl-Kafol idr., 2017). Učenci tako aktivno gradijo znanje,
spretnosti in stališča, kar vodi k večji odgovornosti za učenje (Sicherl-Kafol idr.,
2017) in nenehni nadgradnji ustvarjalnega dosežka (Forrester in Wong, 2008).
Komunikacija z vrstniki (Forrester in Wong, 2008; Sicherl-Kafol idr., 2017) in
samorefleksija tekom ustvarjalnega procesa (Sætre, 2011) pa še dodatno prispe-
vata k osebnostni rasti ter samozavesti učencev (Fautley, 2004; Major, 2008).
ZAKLJUČEK
Sistematični pregled literature potrjuje, da ima formativno spremljanje pri de-
javnostih ustvarjanja v glasbi pomembno vlogo in pomen pri izboljšanju izo-
braževalnega procesa glasbene umetnosti v osnovni šoli. Raziskave (Fautley,
2004; Major, 2008; Forrester in Wong, 2008; Sætre, 2011; Sicherl-Kafol idr.,
2017; Bolden in DeLuca, 2022; Bolden idr., 2023) kažejo, da se formativno
spremljanje ustvarjanja v glasbi lahko izkaže kot smiselno pri sprotnem usmer-
janju in izboljšanju učenčevega ustvarjalnega dosežka, medtem ko interakci-
je med učenci, ki ga spodbuja formativno spremljanje, spodbujajo sodelovan-
je, medvrstniško ocenjevanje in kritično mišljenje učencev. Hkrati formativno
spremljanje podpira še celovit razvoj učenca kot posameznika, saj povečuje nje-
govo samozavest in spodbuja osebnostno rast.
Dodatno formativno spremljanje pomembno prispeva k nadgradnji
ustvarjalnih dosežkov in doseganju učnih ciljev v povezavi z ustvarjanjem v
glasbi. Omogoča namreč, da učenci skozi povratne informacije stalno izbolj-
šujejo in izpopolnjujejo svoje ustvarjalne dosežke. Prav tako se aktivno vklju-
čujejo v ocenjevanje izdelkov vrstnikov ter tako tudi sami pridobivajo povra-
tne informacije, kar jih spodbuja k razpravi in zbiranju nasvetov za izboljšavo
lastnega ustvarjalnega dosežka. Tako formativno spremljanje ne samo da spod-
buja razvoj glasbenih potencialov učencev, temveč tudi omogoča celovitejši in
bolj poglobljen pristop k ustvarjanju v glasbi pri urah glasbene umetnosti, kar
vodi k boljšemu doseganju učnih ciljev.
Čeprav raziskave (Fautley, 2004; Major, 2008; Forrester in Wong, 2008;
Sætre, 2011; Sicherl-Kafol idr., 2017; Bolden in DeLuca, 2022; Bolden idr.,
20