Page 18 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 18

glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
               nadaljevanje s prejšnje strani
                Avtor      Udeleženci  Raziskovalni  Formativno spremljanje dejavnosti ustvarja-
                Leto                   pristop    nja v glasbi
                Država
               B. Sicherl-Kafol, Učitelj glasbe   Kvalitativni     – zahteva učiteljeve kakovostne povratne
               U. Kordeš in   glasbe (N = 1)   (akcijsko razis-  informacije, ki usmerjajo ustvarjalno delo
               A. Holcar   in učenci, stari  kovanje)  učencev,
               Branauer    13 let                    – omogoča učitelju, da pridobi uvid v vred-
               2017                                 nost učenčeve sumativne ocene,
               Slovenija                             – omogoča učitelju, da oblikuje kriterije
                                                    uspešnosti skupaj z učenci;
                                                     – omogoča učencu samoocenjevanje in vr-
                                                    stniško ocenjevanje ustvarjalnih glasbenih
                                                    vsebin,
                                                     – spodbuja in razvija učenčevo kritično
                                                    mišljenje,
                                                     – vpliva na zadovoljstvo učencev z opisnimi
                                                    povratnimi informacijami,
                                                     – razvija učenčeve glasbene potenciale,
                                                     – omogoča spremembe pri učenčevem
                                                    dojemanju ocenjevanja,
                                                     – omogoča, da učenec sam gradi znanje in
                                                    ga ne le sprejema,
                                                     – omogoča učencu, da razvija odgovornost
                                                    za učenje,
                                                     – spodbuja učenca, da nenehno izboljšuje
                                                    svoj ustvarjalni dosežek,
                                                     – gradi znanje, spretnosti in stališča učenca
                                                    tekom ustvarjalnega procesa,
                                                     – spodbuja učenca h komunikaciji z
                                                    vrstniki;
               B. Bolden in C.  Učitelji glasbe   Kvalitativni     – omogoča učitelju, da učence aktivno
               DeLuca      (N = 6) in   (polstruk-  spodbuja in usmerja k raziskovalni
               2022        učenci, stari od  turirani   miselnosti,
               Kanada      4 do 17 let  intervjuji)    – razvija kritično mišljenje učenca,
                                                     – gradi samozavest učenca,
                                                     – omogoča učencu, da izboljšuje, izpopol-
                                                    njuje in popravlja ustvarjalni produkt na
                                                    podlagi povratnih informacij,
                                                     – omogoča samoocenjevanje učenčevih
                                                    lastnih ustvarjalnih glasbenih vsebin in
                                                    glasbenih vsebin vrstnikov,
                                                     – spodbuja učenca, da sodeluje v vrstniških
                                                    razpravah, s katerimi razvija ustvarjalne
                                                    ideje,
                                                     – omogoča učencu samorefleksijo lastnih
                                                    izkušenj tekom ustvarjalnega procesa.

                   Bolden idr. (2023) predstavljajo strategije, s katerimi lahko formativno
               spremljanje postane močno orodje za ustvarjanja v glasbi, to so: (1) razvoj pri-
               lagodljivih kriterijev znanja, ki omogočajo sprotno spreminjanje za izpolnitev
               učnih ciljev v povezavi z ustvarjanjem, (2) zagotavljanje in podpiranje ustvarjal-

               18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23