Page 18 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 18
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
nadaljevanje s prejšnje strani
Avtor Udeleženci Raziskovalni Formativno spremljanje dejavnosti ustvarja-
Leto pristop nja v glasbi
Država
B. Sicherl-Kafol, Učitelj glasbe Kvalitativni – zahteva učiteljeve kakovostne povratne
U. Kordeš in glasbe (N = 1) (akcijsko razis- informacije, ki usmerjajo ustvarjalno delo
A. Holcar in učenci, stari kovanje) učencev,
Branauer 13 let – omogoča učitelju, da pridobi uvid v vred-
2017 nost učenčeve sumativne ocene,
Slovenija – omogoča učitelju, da oblikuje kriterije
uspešnosti skupaj z učenci;
– omogoča učencu samoocenjevanje in vr-
stniško ocenjevanje ustvarjalnih glasbenih
vsebin,
– spodbuja in razvija učenčevo kritično
mišljenje,
– vpliva na zadovoljstvo učencev z opisnimi
povratnimi informacijami,
– razvija učenčeve glasbene potenciale,
– omogoča spremembe pri učenčevem
dojemanju ocenjevanja,
– omogoča, da učenec sam gradi znanje in
ga ne le sprejema,
– omogoča učencu, da razvija odgovornost
za učenje,
– spodbuja učenca, da nenehno izboljšuje
svoj ustvarjalni dosežek,
– gradi znanje, spretnosti in stališča učenca
tekom ustvarjalnega procesa,
– spodbuja učenca h komunikaciji z
vrstniki;
B. Bolden in C. Učitelji glasbe Kvalitativni – omogoča učitelju, da učence aktivno
DeLuca (N = 6) in (polstruk- spodbuja in usmerja k raziskovalni
2022 učenci, stari od turirani miselnosti,
Kanada 4 do 17 let intervjuji) – razvija kritično mišljenje učenca,
– gradi samozavest učenca,
– omogoča učencu, da izboljšuje, izpopol-
njuje in popravlja ustvarjalni produkt na
podlagi povratnih informacij,
– omogoča samoocenjevanje učenčevih
lastnih ustvarjalnih glasbenih vsebin in
glasbenih vsebin vrstnikov,
– spodbuja učenca, da sodeluje v vrstniških
razpravah, s katerimi razvija ustvarjalne
ideje,
– omogoča učencu samorefleksijo lastnih
izkušenj tekom ustvarjalnega procesa.
Bolden idr. (2023) predstavljajo strategije, s katerimi lahko formativno
spremljanje postane močno orodje za ustvarjanja v glasbi, to so: (1) razvoj pri-
lagodljivih kriterijev znanja, ki omogočajo sprotno spreminjanje za izpolnitev
učnih ciljev v povezavi z ustvarjanjem, (2) zagotavljanje in podpiranje ustvarjal-
18