Page 17 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 17

Preglednica 1
           Prikaz metodologije ter ključnih spoznanj z vidika vloge in pomena formativnega spremljanja
           pri dejavnostih ustvarjanja v glasbi pri preučevanih znanstvenoraziskovalnih člankih

            Avtor      Udeleženci  Raziskovalni  Formativno spremljanje dejavnosti ustvarja-
            Leto                   pristop    nja v glasbi
            Država
           M. Fautley  Učitelji glasbe   Kvalitativni     – omogoča sprotno vključevanje učitelje-
           2004        (N = 4) in   (študija    vih neposrednih povratnih informacij k
           Anglija     učenci, stari od  primera)  učenčevem ustvarjalnem delu,
                       11 do 14 let              – omogoča učitelju preverjanje učenčevega
                                                razumevanja in učnega napredka v ustvar-
                                                jalnem procesu,
                                                 – omogoča učencu uspešen zaključek izdel-
                                                ka in doseganje učnih ciljev v povezavi z
                                                ustvarjanjem,
                                                 – omogoča učencu, da gradi zaupanje v to,
                                                kar počne, in da svoje zamisli udejanji,
                                                 – omogoča učencu gradnjo samozavesti v
                                                procesu ustvarjanja;
           V. Forrester    Učitelji glasbe   Kvalitativni     – omogoča učitelju vpogled v učenčevo   Špela Pučko, Jerneja Žnidaršič ◆ VLOGA IN POMEN FORMATIVNEGA SPREMLJANJA PRI DEJAVNOSTIH USTVARJANJA V GLASBI
           in M. Wong  (N = 3)     (študija     ustvarjalno delo,
           2008                    primera)      – omogoča učitelju, da prepozna učenčeve
           Kitajska                             vrzeli v učenju,
                                                 – omogoča učitelju, da razume interese
                                                učencev,
                                                 – omogoča učencu aktivno vključevanje v
                                                ocenjevanje izdelkov vrstnikov,
                                                 – omogoča učencu, da pridobi povratne
                                                informacije vrstnikov, preko katerih je
                                                spodbujen k razpravi in zbiranju nasvetov
                                                za izboljšavo svojega ustvarjalnega dela,
                                                 – neguje učenčevo sodelovanje z vrstniki in
                                                medvrstniško komunikacijo,
                                                 – omogoča učencu, da razvija smisel za
                                                cenjenje novih glasbenih vsebin vrstnikov,
                                                 – spodbuja razvoj učenčeve sposobnosti za
                                                kritično vrednotenje glasbenih vsebin,
                                                 – razvija učenčev osebni in socialni razvoj,
                                                 – spodbuja učenčevo konstruktivno razmi-
                                                šljanje o lastnem glasbenem produktu,
                                                 – neguje učenčev smisel za pomoč drugim
                                                in sodelovalno učenje;
           J. H. Sætre  Učitelji glasbe   Kvalitativni     – omogoča učitelju, da z vprašanji in s
           2011        (N = 3) in   (opazovanje    posegi v učenčevo ustvarjalno delo učenca
           Norveška    učenci, stari od  in polstruk-  spodbuja in usmerja k razmišljanju ter
                       11 do 12 let  turirani   doseganju učnih ciljev v povezavi z
                                   intervjuji)  ustvarjanjem,
                                                 – omogoča učitelju vključevanje estetskih
                                                predlogov učencu za izboljšavo ustvarjal-
                                                nega dosežka;
                                                        se nadaljuje na naslednji strani


                                                                            17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22