Page 17 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 17
Preglednica 1
Prikaz metodologije ter ključnih spoznanj z vidika vloge in pomena formativnega spremljanja
pri dejavnostih ustvarjanja v glasbi pri preučevanih znanstvenoraziskovalnih člankih
Avtor Udeleženci Raziskovalni Formativno spremljanje dejavnosti ustvarja-
Leto pristop nja v glasbi
Država
M. Fautley Učitelji glasbe Kvalitativni – omogoča sprotno vključevanje učitelje-
2004 (N = 4) in (študija vih neposrednih povratnih informacij k
Anglija učenci, stari od primera) učenčevem ustvarjalnem delu,
11 do 14 let – omogoča učitelju preverjanje učenčevega
razumevanja in učnega napredka v ustvar-
jalnem procesu,
– omogoča učencu uspešen zaključek izdel-
ka in doseganje učnih ciljev v povezavi z
ustvarjanjem,
– omogoča učencu, da gradi zaupanje v to,
kar počne, in da svoje zamisli udejanji,
– omogoča učencu gradnjo samozavesti v
procesu ustvarjanja;
V. Forrester Učitelji glasbe Kvalitativni – omogoča učitelju vpogled v učenčevo Špela Pučko, Jerneja Žnidaršič ◆ VLOGA IN POMEN FORMATIVNEGA SPREMLJANJA PRI DEJAVNOSTIH USTVARJANJA V GLASBI
in M. Wong (N = 3) (študija ustvarjalno delo,
2008 primera) – omogoča učitelju, da prepozna učenčeve
Kitajska vrzeli v učenju,
– omogoča učitelju, da razume interese
učencev,
– omogoča učencu aktivno vključevanje v
ocenjevanje izdelkov vrstnikov,
– omogoča učencu, da pridobi povratne
informacije vrstnikov, preko katerih je
spodbujen k razpravi in zbiranju nasvetov
za izboljšavo svojega ustvarjalnega dela,
– neguje učenčevo sodelovanje z vrstniki in
medvrstniško komunikacijo,
– omogoča učencu, da razvija smisel za
cenjenje novih glasbenih vsebin vrstnikov,
– spodbuja razvoj učenčeve sposobnosti za
kritično vrednotenje glasbenih vsebin,
– razvija učenčev osebni in socialni razvoj,
– spodbuja učenčevo konstruktivno razmi-
šljanje o lastnem glasbenem produktu,
– neguje učenčev smisel za pomoč drugim
in sodelovalno učenje;
J. H. Sætre Učitelji glasbe Kvalitativni – omogoča učitelju, da z vprašanji in s
2011 (N = 3) in (opazovanje posegi v učenčevo ustvarjalno delo učenca
Norveška učenci, stari od in polstruk- spodbuja in usmerja k razmišljanju ter
11 do 12 let turirani doseganju učnih ciljev v povezavi z
intervjuji) ustvarjanjem,
– omogoča učitelju vključevanje estetskih
predlogov učencu za izboljšavo ustvarjal-
nega dosežka;
se nadaljuje na naslednji strani
17