Page 42 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 42

Slika 2
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 41
               Razpon v skladbi »Violina« za otroški sopran















               Slika 3
               Poltonski postop in modulacije v skladbi »Violina« za otroški sopran













               videza profesionalne virtuoznosti, to pa je postal tudi eden ključnih vidikov
               glasbenega dela, ki je pomembno vplival na izbiro kompozicijskih metod. Po-
               leg vključenosti je takšna kombinacija mladim dala tudi občutek pomembnos-
               ti, saj so se lahko počutili kot del nečesa zahtevnega in kompleksnega, kar pre-
               sega siceršnjo raven njihovega umetniškega udejstvovanja v glasbeni šoli. Dobili
               so priložnost sodelovanja z bolj veščimi umetniki, ki bi jim lahko predstavlja-
               li zgled, to pa bi spodbudilo tudi njihovo učno motivacijo. Težje notno gradi-
               vo je predstavljalo izziv, ki pa so ga s pomočjo profesionalnih glasbenikov laž-
               je premagali.
                   Raziskave so pokazale, da so tako glasbeniki kot neglasbeniki na zaho-
               du pokazali večjo učinkovitost pri pomnjenju tonalnih glasbenih zaporedij v
               primerjavi z atonalnimi (Schulze idr., 2012). Zato se nam je zdelo smiselno,
               da v opereti večinoma uporabljamo tonalno in funkcionalno harmonijo. Pev-
               ske linije otroških glasov so morale biti enostavnejše in prilagojene razponu
               posamez nih pevcev. Ninikina tema v ariji »Violina« ima kljub temu velik raz-
               pon, od c1 do f2, ki ga pevki na začetku priprav nista zmogli odpeti, v desetih
               mesecih vaj pa sta toliko napredovali, da sta ga na premieri lahko odpeli.
                   Ninikina tema v nadaljevanju vsebuje tudi kromatične terčne modulacije
               in poltonski postop, ki lahko prestavlja težave pri intonaciji.
                   Da bi mladim olajšali proces pomnjenja in učenja, smo manjši nabor grad-
               nikov oz. odsekov z enakimi melodično-harmonskimi (akordičnimi in inter-

               42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47