Page 369 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 369
Vloga vodje pri uvajanju inovacij

Mirela Milanković, Vesna Zupančič
Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede,

Na Loko 2, 8000 Novo mesto
mirela.milankovic91@gmail.com; vesna.zupancic@gmail.com

Povzetek

Uvod: Vsak vodja, ki je pravzaprav voditelj, mora ugotoviti, na kakšen način bo vodil svo-
je podrejene pri skupnem reševanju izzivov. Vodja mora poznati načela voditeljstva in
vedeti, kako uvajati inovacije po PDCA-modelu. Pri tem je bil namen študije prepozna-
ti ključne potrebne kompetence voditeljev na področju zdravstvene nege za uspešno
uvajanje inovacij. Metode: Uporabili smo kvalitativno metodo dela. S pomočjo tehnike
kritičnega branja javno dostopne literature smo pripravili zbir osnovnih informacij za
učinkovito voditeljstvo, ki omogoča kakovostno in varno zdravstvo. Zbrani podatki so
predstavljeni na ravni sinteze po ključnih področjih. Rezultati: Ključna znanja voditeljstva
vključujejo področja teorije vodenja in voditeljstva, stilov vodenja, vodenja v zdravstveni
negi in odločanja, delegiranja in uporabe moči. Pri načelih sodobnega voditelja za uva-
janje inovacije noben model vodenja ni idealen, kot bolj uporaben model, pa je bil ob
upoštevanju PDCA- modela prepoznan model EFQM. Razprava: Zaključimo lahko, da so
ob izbranem najprimernejšem modelu vodenja in udejanjanju voditeljstva, ključne last-
nosti vodij predvsem motiviranost, angažiranost, odgovornost in kompetentnost. Ena
izmed temeljnih nalog dobrih vodij pri uvajanju inovacij je usmerjanje in spodbujan-
je zaposlenih h kreativnosti, inovativnosti, iskanju, uvajanju ter razširjanju novih znanj v
timu.
Ključne besede: vodenje, uvajanje inovacij, voditeljstvo v zdravstveni negi, model EFQM.

Uvod

Okolje, v katerem bivamo, se nenehno spreminja in njegov vpliv je čutiti tu-
di v spremembah, s katerimi se srečujemo v zdravstveni negi. Inovacije so
postale naš vsakdanjik. Te spremembe so povezane z velikim napredkom v
znanosti, povečanim in lažjim dostopom do znanja. Posledično so večja tu-
di pričakovanja ljudi. Vodenje ljudi je posebna spretnost in veščina vodij in
menedžerjev, ki je ne moremo enačiti z upravljanjem, saj od posameznika
zahteva povsem drugačno znanje in spretnosti ravnanja z ljudmi pri delu
in uvajanju inovacij. Gardner (1965) je vodjo opredelil kot osebo z vrednot-
ami, ki so v družbi zaželene. Dober vodja nenehno išče nove rešitve in na-
   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374