Page 177 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 177
vidiki večjezičnosti in medkulturnosti v mednarodnih projektih

dentov na izmenjavo Erazmus«), program Vseživljenjsko učenje,
KA2, 2012–2015;
15) »UP IN SVET – Mednarodna vpetost Univerze na Primorskem«,
OP RCV_VS-13-25, 2013–2015;
16) »Institucionalna dvojezičnost na narodnostno mešanih območjih
v Sloveniji: evalvacija dodatka za dvojezičnost«, ARRS, J6-9373,
2018–2021;
17) Language Guidance Tool for Improving Language Knowledge
(LanGuide) (»Orodja za izboljšanje znanja jezikov«), program
Erasmus Plus, KA2-HE-01/19, 2019–2022.
Učinke novih znanj in pogledov, ki smo jih razvili z mednarodnim
mreženjem, nato pa vnesli v predavalnice in v širše okolje, je težko natančno
oceniti. Pomembno je ugotoviti, da smo v projektih vstopali v partnerske
odnose vzajemnega učenja ter spoznavanja ne glede na stopnjo politične
moči ali ekonomskega razvoja udeleženih držav, s tem pa pripomogli k is-
kanju univerzalnega znanja in razvijali vrednote internacionalizma v naši
akademski sredini.
V nadaljevanju se bomo osredotočili le na tiste projekte, kjer lahko
najnazorneje prikažemo udejanjenje razsežnosti medkulturnega sporaz­ u‑
mevanja.

3. Pristopi, metodologija in vpogledi nekaterih uspešnih
projektov

Kriteriji za vrednotenje mednarodnih projektov (de Wit idr. 2005) kot oro-
dij za vzpostavljanje internacionalizacije izpostavljajo namen ali cilj pro-
jekta, njegovo funkcijo v visokošolskem sistemu ali znotraj posamezne vi-
sokošolske ustanove in učinke oziroma vključevanje rezultatov v domači
ali mednarodni visokošolski prostor. Byram (1997) za projekte o medkul-
turnosti dodatno predlaga oceno pridobljenega znanja, spretnosti in pa
preoblikovanje stališč ter dojemanja »drugosti« in različnosti.

Če upoštevamo gornja merila, lahko namen projekta CCBC opre-
delimo kot spodbujanje medkulturne občutljivosti med študenti z ne-
posrednim sodelovanjem v mednarodni mreži študentskih izmišljenih
podjetji. Študentje so namreč pri istoimenskemu predmetu zastavili simu-
lacijo poslovnega okolja, v katerem so srečali poslovne partnerje, tj. navide-
zna podjetja študentov z drugih visokošolskih ustanov po svetu, jih spoz-
navali in se jim predstavili, nato pa vzpostavili simulirane poslovne stike

553
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182