Page 177 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 177
vidiki večjezičnosti in medkulturnosti v mednarodnih projektih
dentov na izmenjavo Erazmus«), program Vseživljenjsko učenje,
KA2, 2012–2015;
15) »UP IN SVET – Mednarodna vpetost Univerze na Primorskem«,
OP RCV_VS-13-25, 2013–2015;
16) »Institucionalna dvojezičnost na narodnostno mešanih območjih
v Sloveniji: evalvacija dodatka za dvojezičnost«, ARRS, J6-9373,
2018–2021;
17) Language Guidance Tool for Improving Language Knowledge
(LanGuide) (»Orodja za izboljšanje znanja jezikov«), program
Erasmus Plus, KA2-HE-01/19, 2019–2022.
Učinke novih znanj in pogledov, ki smo jih razvili z mednarodnim
mreženjem, nato pa vnesli v predavalnice in v širše okolje, je težko natančno
oceniti. Pomembno je ugotoviti, da smo v projektih vstopali v partnerske
odnose vzajemnega učenja ter spoznavanja ne glede na stopnjo politične
moči ali ekonomskega razvoja udeleženih držav, s tem pa pripomogli k is-
kanju univerzalnega znanja in razvijali vrednote internacionalizma v naši
akademski sredini.
V nadaljevanju se bomo osredotočili le na tiste projekte, kjer lahko
najnazorneje prikažemo udejanjenje razsežnosti medkulturnega sporaz u‑
mevanja.
3. Pristopi, metodologija in vpogledi nekaterih uspešnih
projektov
Kriteriji za vrednotenje mednarodnih projektov (de Wit idr. 2005) kot oro-
dij za vzpostavljanje internacionalizacije izpostavljajo namen ali cilj pro-
jekta, njegovo funkcijo v visokošolskem sistemu ali znotraj posamezne vi-
sokošolske ustanove in učinke oziroma vključevanje rezultatov v domači
ali mednarodni visokošolski prostor. Byram (1997) za projekte o medkul-
turnosti dodatno predlaga oceno pridobljenega znanja, spretnosti in pa
preoblikovanje stališč ter dojemanja »drugosti« in različnosti.
Če upoštevamo gornja merila, lahko namen projekta CCBC opre-
delimo kot spodbujanje medkulturne občutljivosti med študenti z ne-
posrednim sodelovanjem v mednarodni mreži študentskih izmišljenih
podjetji. Študentje so namreč pri istoimenskemu predmetu zastavili simu-
lacijo poslovnega okolja, v katerem so srečali poslovne partnerje, tj. navide-
zna podjetja študentov z drugih visokošolskih ustanov po svetu, jih spoz-
navali in se jim predstavili, nato pa vzpostavili simulirane poslovne stike
553
dentov na izmenjavo Erazmus«), program Vseživljenjsko učenje,
KA2, 2012–2015;
15) »UP IN SVET – Mednarodna vpetost Univerze na Primorskem«,
OP RCV_VS-13-25, 2013–2015;
16) »Institucionalna dvojezičnost na narodnostno mešanih območjih
v Sloveniji: evalvacija dodatka za dvojezičnost«, ARRS, J6-9373,
2018–2021;
17) Language Guidance Tool for Improving Language Knowledge
(LanGuide) (»Orodja za izboljšanje znanja jezikov«), program
Erasmus Plus, KA2-HE-01/19, 2019–2022.
Učinke novih znanj in pogledov, ki smo jih razvili z mednarodnim
mreženjem, nato pa vnesli v predavalnice in v širše okolje, je težko natančno
oceniti. Pomembno je ugotoviti, da smo v projektih vstopali v partnerske
odnose vzajemnega učenja ter spoznavanja ne glede na stopnjo politične
moči ali ekonomskega razvoja udeleženih držav, s tem pa pripomogli k is-
kanju univerzalnega znanja in razvijali vrednote internacionalizma v naši
akademski sredini.
V nadaljevanju se bomo osredotočili le na tiste projekte, kjer lahko
najnazorneje prikažemo udejanjenje razsežnosti medkulturnega sporaz u‑
mevanja.
3. Pristopi, metodologija in vpogledi nekaterih uspešnih
projektov
Kriteriji za vrednotenje mednarodnih projektov (de Wit idr. 2005) kot oro-
dij za vzpostavljanje internacionalizacije izpostavljajo namen ali cilj pro-
jekta, njegovo funkcijo v visokošolskem sistemu ali znotraj posamezne vi-
sokošolske ustanove in učinke oziroma vključevanje rezultatov v domači
ali mednarodni visokošolski prostor. Byram (1997) za projekte o medkul-
turnosti dodatno predlaga oceno pridobljenega znanja, spretnosti in pa
preoblikovanje stališč ter dojemanja »drugosti« in različnosti.
Če upoštevamo gornja merila, lahko namen projekta CCBC opre-
delimo kot spodbujanje medkulturne občutljivosti med študenti z ne-
posrednim sodelovanjem v mednarodni mreži študentskih izmišljenih
podjetji. Študentje so namreč pri istoimenskemu predmetu zastavili simu-
lacijo poslovnega okolja, v katerem so srečali poslovne partnerje, tj. navide-
zna podjetja študentov z drugih visokošolskih ustanov po svetu, jih spoz-
navali in se jim predstavili, nato pa vzpostavili simulirane poslovne stike
553