Page 42 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 42
janje mladih – bodočih strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja
3. zna opazovati učni proces, obvlada razne metode in instrumente opa-
zovanja in spremljanja pouka ter študentu učinkovito pomaga pri na-
črtovanju, izpeljavi in vrednotenju učnega procesa;
4. zna opredeliti problem, določati cilje in strategije pomoči mlademu ko-
legu;
5. ozaveščenost o individualnih razlikah: mlajšemu kolegu pomaga spo-
znavati individualne razlike med učenci ter ga uvaja v delo z učenci s
posebnimi potrebami in z nadarjenimi učenci;
6. pri načrtovanju dela s kolegom zna upoštevati izobraževalne potrebe
slednjega, zna ocenjevati dosežke in daje konstruktivno povratno in-
formacijo o njegovem delu;
7. daje praktične napotke za delo in študenta spodbuja k poglobljeni in
kritični refleksiji o njegovem delu – pri tem ga usmerja k učenju iz la-
stnih izkušenj;
8. uspešno sodeluje s kolegi, sodelavci, z vodstvom, s fakultetnimi učitelji
in z drugimi strokovnimi institucijami;
9. teži k stalnemu izpopolnjevanju na področju stroke in pedagoško-
psiholoških ter didaktičnih znanj in veščin;
10. kaže entuziazem pri svojem delu in pri študentih razvija pozitiven od-
nos do bodočega poklica idr.
Odnosno-komunikacijske zmožnosti:
1. izkazuje dobre oz. potrebne komunikacijske spretnosti in empatičnost
ter obvlada slovenski knjižni jezik;
2. vzpostavlja dobre osebne in delovne odnose ter razvija profesionalen
odnos s študentom;
3. v pogovoru s kolegom – pripravnikom uporablja tehniko aktivnega po-
slušanja;
4. pripravnika zna podpirati pri njegovem delu na spoznavnem in odno-
snem področju ter ga izziva k spremembam;
5. zna dajati konstruktivno in učinkovito povratno informacijo;
6. je zmožen refleksije lastnega dela z učenci in stalne kritične samopre-
soje vodenja pripravnika idr.
Organizacijsko-administrativne zmožnosti:
1. zna ustrezno organizirati pripravnikovo delo v instituciji;
2. pripravi načrt dela na pedagoški praksi (priprava urnika, vodenje doku-
mentacije, usklajevanje sodelovanja z učiteljem na fakulteti);
40
3. zna opazovati učni proces, obvlada razne metode in instrumente opa-
zovanja in spremljanja pouka ter študentu učinkovito pomaga pri na-
črtovanju, izpeljavi in vrednotenju učnega procesa;
4. zna opredeliti problem, določati cilje in strategije pomoči mlademu ko-
legu;
5. ozaveščenost o individualnih razlikah: mlajšemu kolegu pomaga spo-
znavati individualne razlike med učenci ter ga uvaja v delo z učenci s
posebnimi potrebami in z nadarjenimi učenci;
6. pri načrtovanju dela s kolegom zna upoštevati izobraževalne potrebe
slednjega, zna ocenjevati dosežke in daje konstruktivno povratno in-
formacijo o njegovem delu;
7. daje praktične napotke za delo in študenta spodbuja k poglobljeni in
kritični refleksiji o njegovem delu – pri tem ga usmerja k učenju iz la-
stnih izkušenj;
8. uspešno sodeluje s kolegi, sodelavci, z vodstvom, s fakultetnimi učitelji
in z drugimi strokovnimi institucijami;
9. teži k stalnemu izpopolnjevanju na področju stroke in pedagoško-
psiholoških ter didaktičnih znanj in veščin;
10. kaže entuziazem pri svojem delu in pri študentih razvija pozitiven od-
nos do bodočega poklica idr.
Odnosno-komunikacijske zmožnosti:
1. izkazuje dobre oz. potrebne komunikacijske spretnosti in empatičnost
ter obvlada slovenski knjižni jezik;
2. vzpostavlja dobre osebne in delovne odnose ter razvija profesionalen
odnos s študentom;
3. v pogovoru s kolegom – pripravnikom uporablja tehniko aktivnega po-
slušanja;
4. pripravnika zna podpirati pri njegovem delu na spoznavnem in odno-
snem področju ter ga izziva k spremembam;
5. zna dajati konstruktivno in učinkovito povratno informacijo;
6. je zmožen refleksije lastnega dela z učenci in stalne kritične samopre-
soje vodenja pripravnika idr.
Organizacijsko-administrativne zmožnosti:
1. zna ustrezno organizirati pripravnikovo delo v instituciji;
2. pripravi načrt dela na pedagoški praksi (priprava urnika, vodenje doku-
mentacije, usklajevanje sodelovanja z učiteljem na fakulteti);
40