Page 70 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 70
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju

skega študijskega programa Zgodnje učenje, in sicer le ena oseba (0,5 )
(preglednica 7.1).

Instrument in merske značilnosti instrumenta
Za potrebe raziskave smo oblikovali vprašalnik, namenjen študentom prve
in druge stopnje študija Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem. Vpra-
šanja so se v glavnem navezovala na pomen kariernega razvoja bodočega
pedagoškega kadra. Študentje so v okviru vprašalnika podali mnenje o ra-
zlogih za izbiro študija s pedagoškega področja in o lastnih kariernih ciljih.
Vprašalnik je bilo mogoče izpolniti prek spleta. Vseboval je pet demografskih
vprašanj, tri sklope ocenjevalnih lestvic ter eno anketno vprašanje.

Veljavnost. Konstruktna veljavnost sklopa ocenjevalnih lestvic je bila prever-
jena s faktorsko analizo. Glede na to, da 1. faktor pojasni 21  variance, kar je
več od predpostavljene spodnje meje veljavnosti (20 ) (Čagran, 2004), oce-
njujemo, da so sklopi ocenjevalnih lestvic veljavni.

Zanesljivost. Zanesljivost instrumenta smo preverili s postopkom faktoriza-
cije in z izračunom Cronbachovega koeficienta α. Pri sklopu faktorizacije smo
dobili 12 faktorjev, ki skupaj pojasnjujejo 82,45  variance, iz česar sledi (po
zakonitosti rtt ≥ h), da gre za zanesljiv (rtt = 0,907) ocenjevalni instrument.
Zanesljivost potrjuje tudi vrednost Cronbachovega koeficienta α (α = 0,79)
(Ferligoj idr., 1995).

Objektivnost. Objektivnost vprašalnika smo zagotovili z večinsko uporabo
zaprtih vprašanj, ocenjevalnih lestvic ter dodatno s pisnimi enopomenskimi
navodili za izpolnjevanje.

Postopek pridobivanja in metode obdelave podatkov
Vprašalnik je bil študentom dostopen prek spleta v mesecu septembru 2020.
Z njim pridobljene podatke smo obdelali na podlagi opisne in inferenčne sta-
tistike. Za dosego zastavljenih ciljev smo uporabili naslednje statistične pre-
izkuse:

– neparametrični Mann-Whitneyev preizkus in Kruskal-Wallisov H-preiz-
kus (ker nismo izpolnili pogojev za normalnost porazdelitve spremen-
ljivk in predpostavke o homogenosti varianc);

– za dodatno analizo smo spremenljivke, ki so se nanašale na razloge za
izbiro pedagoškega poklica, združili v tri kategorije in oblikovali nove
spremenljivke.

68
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75