Page 72 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 72
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju
njena trditev »Svoj CV imam že napisan in ga sproti dopolnjujem« (X = 2,82).
V celoti lahko opazimo, da študentje vseh trditev ne ocenjujejo visoko. Vse
vrednosti se gibljejo okoli povprečja 3. Torej je na področju kariernih ciljev in
posledično razvoja še veliko prostora za izboljšavo in okrepitev možnosti, ki
bi študentom omogočile boljši karierni razvoj. Med vsemi odgovori je lahko
opaziti tudi visoko razpršenost med odgovori. Največja razpršenost se kaže
pri trditvi »Opravljal/-a sem ali opravljam študentsko delo, ki je povezano s
pedagoškim poklicem« (s = 1,61). Visoka razpršenost je prisotna tudi pri tr-
ditvah »S šolo, na kateri sem opravljal praktično usposabljanje, še vedno so-
delujem« (s = 1,59), »Svoj CV imam že napisan in ga sproti dopolnjujem« (s =
1,56) in »Po praktičnem usposabljanju sem z mentorjem ostal v kontaktu« (s
= 1,53). Glede na razpršenost v odgovorih smo želeli ugotoviti, kako se razlike
v odgovorih kažejo glede na stopnjo študija študentov. Za ugotavljanje teh
razlik smo uporabili Mann-Whitneyjev U-preizkus.
Glede na stopnjo študija se med študenti kažejo statistično pomembne
razlike pri dveh trditvah. To je trditev »Izvajam zunajštudijske dejavnosti, ki
pripomorejo k razvijanju mojih kariernih ciljev« (U = 2051,500, P = 0,002), ki jo
višje ocenjujejo študentje druge stopnje (X = 3,96). Druga trditev, ki je poka-
zala statistično pomembne razlike, je »Svoj CV imam že napisan in ga sproti
dopolnjujem« (U = 2040,500, P = 0,002). Tudi to trditev so višje ocenili štu-
dentje druge stopnje.
Na podlagi preglednice 7.3 je mogoče opaziti, da večino trditev višje oce-
njujejo študentje druge stopnje. Le naslednje trditve so višje ocenjevali štu-
dentje prve stopnje:
– Študij na fakulteti mi je omogočil bolje spoznati sebe.
– Študijske vsebine, prejete na fakulteti, so vplivale na moj karierni razvoj.
– V okviru praktičnega usposabljanja raje sodelujem s starejšim mentor-
jem.
– S šolo, na kateri sem opravljal praktično usposabljanje, še vedno sode-
lujem.
Študente smo tudi povprašali, kakšne so njihove želje po zaključenem štu-
diju (preglednica 7.4).
Postopno uvajanje mladih v poklice
Za ugotavljanje mnenja študentov o postopnem uvajanju mladih so študen-
tje na podlagi petstopenjske ocenjevalne lestvice ocenili trditve, ki so se na to
nanašale. Temu je sledilo eno odprto vprašanje, kjer so lahko študentje sami
70
njena trditev »Svoj CV imam že napisan in ga sproti dopolnjujem« (X = 2,82).
V celoti lahko opazimo, da študentje vseh trditev ne ocenjujejo visoko. Vse
vrednosti se gibljejo okoli povprečja 3. Torej je na področju kariernih ciljev in
posledično razvoja še veliko prostora za izboljšavo in okrepitev možnosti, ki
bi študentom omogočile boljši karierni razvoj. Med vsemi odgovori je lahko
opaziti tudi visoko razpršenost med odgovori. Največja razpršenost se kaže
pri trditvi »Opravljal/-a sem ali opravljam študentsko delo, ki je povezano s
pedagoškim poklicem« (s = 1,61). Visoka razpršenost je prisotna tudi pri tr-
ditvah »S šolo, na kateri sem opravljal praktično usposabljanje, še vedno so-
delujem« (s = 1,59), »Svoj CV imam že napisan in ga sproti dopolnjujem« (s =
1,56) in »Po praktičnem usposabljanju sem z mentorjem ostal v kontaktu« (s
= 1,53). Glede na razpršenost v odgovorih smo želeli ugotoviti, kako se razlike
v odgovorih kažejo glede na stopnjo študija študentov. Za ugotavljanje teh
razlik smo uporabili Mann-Whitneyjev U-preizkus.
Glede na stopnjo študija se med študenti kažejo statistično pomembne
razlike pri dveh trditvah. To je trditev »Izvajam zunajštudijske dejavnosti, ki
pripomorejo k razvijanju mojih kariernih ciljev« (U = 2051,500, P = 0,002), ki jo
višje ocenjujejo študentje druge stopnje (X = 3,96). Druga trditev, ki je poka-
zala statistično pomembne razlike, je »Svoj CV imam že napisan in ga sproti
dopolnjujem« (U = 2040,500, P = 0,002). Tudi to trditev so višje ocenili štu-
dentje druge stopnje.
Na podlagi preglednice 7.3 je mogoče opaziti, da večino trditev višje oce-
njujejo študentje druge stopnje. Le naslednje trditve so višje ocenjevali štu-
dentje prve stopnje:
– Študij na fakulteti mi je omogočil bolje spoznati sebe.
– Študijske vsebine, prejete na fakulteti, so vplivale na moj karierni razvoj.
– V okviru praktičnega usposabljanja raje sodelujem s starejšim mentor-
jem.
– S šolo, na kateri sem opravljal praktično usposabljanje, še vedno sode-
lujem.
Študente smo tudi povprašali, kakšne so njihove želje po zaključenem štu-
diju (preglednica 7.4).
Postopno uvajanje mladih v poklice
Za ugotavljanje mnenja študentov o postopnem uvajanju mladih so študen-
tje na podlagi petstopenjske ocenjevalne lestvice ocenili trditve, ki so se na to
nanašale. Temu je sledilo eno odprto vprašanje, kjer so lahko študentje sami
70