Page 74 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 74
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju

Preglednica 7.4 Želje po zaključenem študiju f f ()
 ,
Želje  ,
Želim potovati.  ,
Želim se zaposliti v tujini.  ,
Čim prej želim zaposlitev na področju, za katerega se izobražujem.  ,
Čim prej želim dobiti zaposlitev, tudi izven področja študija.  ,
Kolikor je še mogoče, želim nadaljevati s študentskim delom.
Skupaj

Preglednica 7.5 Opisna statistika za trditve postopnega uvajanja mladih v poklice

Trditve n Min Max X s

Prav je, da je mlademu kadru pri uvajanju na delov-  , , , ,
nem mestu dodeljen mentor.  , , , ,
 , , , ,
Pri uvajanju na delovnem mestu bi raje sodeloval s  , , , ,
starejšim mentorjem.

Postopno uvajanje mladih v poklice je nujno po-
trebno.

Postopno uvajanje mladih v poklice je prisotno v do-
voljšnji meri.

Opombe n – numerus, X – aritmetična sredina, s – standardni odklon, Min – najnižja vrednost,
Max – najvišja vrednost.

starejšim mentorjem« kaže razpršenost v odgovorih študentov. Visoka razpr-
šenost v odgovorih se je pokazala tudi pri trditvi »Postopno uvajanje mladih
v poklice je prisotno v dovoljšnji meri« (s = 1,13), ki so jo študentje najnižje
ocenili (X = 2,60).

Študente smo tudi povprašali, katere načine postopnega uvajanja mladih v
poklice bi izpostavili kot najpotrebnejše in najučinkovitejše za uvajanje mla-
dega pedagoškega kadra.

Študentje so pri tem odprtem vprašanju izkazali izrazito zanimanje za po-
dajo svojega mnenja. Večina študentov je poudarila predvsem čim več prak-
tičnega usposabljanja in pridobitve mentorja ob vstopu na delovno mesto. Na
podlagi vseh odgovorov je bilo opaziti, da študentje izrecno izpostavljajo po-
manjkanje praktičnega usposabljanja in njegov pomen.

V okviru praktičnega usposabljanja se jim zdi predvsem pomembno:

– opravljanje neposrednega dela z otroki,
– možnost spoznavanja dela vseh strokovnih delavcev,
– manj teorije in več praktičnega usposabljanja.

72
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79