Page 74 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 74
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju
Preglednica 7.4 Želje po zaključenem študiju f f ()
,
Želje ,
Želim potovati. ,
Želim se zaposliti v tujini. ,
Čim prej želim zaposlitev na področju, za katerega se izobražujem. ,
Čim prej želim dobiti zaposlitev, tudi izven področja študija. ,
Kolikor je še mogoče, želim nadaljevati s študentskim delom.
Skupaj
Preglednica 7.5 Opisna statistika za trditve postopnega uvajanja mladih v poklice
Trditve n Min Max X s
Prav je, da je mlademu kadru pri uvajanju na delov- , , , ,
nem mestu dodeljen mentor. , , , ,
, , , ,
Pri uvajanju na delovnem mestu bi raje sodeloval s , , , ,
starejšim mentorjem.
Postopno uvajanje mladih v poklice je nujno po-
trebno.
Postopno uvajanje mladih v poklice je prisotno v do-
voljšnji meri.
Opombe n – numerus, X – aritmetična sredina, s – standardni odklon, Min – najnižja vrednost,
Max – najvišja vrednost.
starejšim mentorjem« kaže razpršenost v odgovorih študentov. Visoka razpr-
šenost v odgovorih se je pokazala tudi pri trditvi »Postopno uvajanje mladih
v poklice je prisotno v dovoljšnji meri« (s = 1,13), ki so jo študentje najnižje
ocenili (X = 2,60).
Študente smo tudi povprašali, katere načine postopnega uvajanja mladih v
poklice bi izpostavili kot najpotrebnejše in najučinkovitejše za uvajanje mla-
dega pedagoškega kadra.
Študentje so pri tem odprtem vprašanju izkazali izrazito zanimanje za po-
dajo svojega mnenja. Večina študentov je poudarila predvsem čim več prak-
tičnega usposabljanja in pridobitve mentorja ob vstopu na delovno mesto. Na
podlagi vseh odgovorov je bilo opaziti, da študentje izrecno izpostavljajo po-
manjkanje praktičnega usposabljanja in njegov pomen.
V okviru praktičnega usposabljanja se jim zdi predvsem pomembno:
– opravljanje neposrednega dela z otroki,
– možnost spoznavanja dela vseh strokovnih delavcev,
– manj teorije in več praktičnega usposabljanja.
72
Preglednica 7.4 Želje po zaključenem študiju f f ()
,
Želje ,
Želim potovati. ,
Želim se zaposliti v tujini. ,
Čim prej želim zaposlitev na področju, za katerega se izobražujem. ,
Čim prej želim dobiti zaposlitev, tudi izven področja študija. ,
Kolikor je še mogoče, želim nadaljevati s študentskim delom.
Skupaj
Preglednica 7.5 Opisna statistika za trditve postopnega uvajanja mladih v poklice
Trditve n Min Max X s
Prav je, da je mlademu kadru pri uvajanju na delov- , , , ,
nem mestu dodeljen mentor. , , , ,
, , , ,
Pri uvajanju na delovnem mestu bi raje sodeloval s , , , ,
starejšim mentorjem.
Postopno uvajanje mladih v poklice je nujno po-
trebno.
Postopno uvajanje mladih v poklice je prisotno v do-
voljšnji meri.
Opombe n – numerus, X – aritmetična sredina, s – standardni odklon, Min – najnižja vrednost,
Max – najvišja vrednost.
starejšim mentorjem« kaže razpršenost v odgovorih študentov. Visoka razpr-
šenost v odgovorih se je pokazala tudi pri trditvi »Postopno uvajanje mladih
v poklice je prisotno v dovoljšnji meri« (s = 1,13), ki so jo študentje najnižje
ocenili (X = 2,60).
Študente smo tudi povprašali, katere načine postopnega uvajanja mladih v
poklice bi izpostavili kot najpotrebnejše in najučinkovitejše za uvajanje mla-
dega pedagoškega kadra.
Študentje so pri tem odprtem vprašanju izkazali izrazito zanimanje za po-
dajo svojega mnenja. Večina študentov je poudarila predvsem čim več prak-
tičnega usposabljanja in pridobitve mentorja ob vstopu na delovno mesto. Na
podlagi vseh odgovorov je bilo opaziti, da študentje izrecno izpostavljajo po-
manjkanje praktičnega usposabljanja in njegov pomen.
V okviru praktičnega usposabljanja se jim zdi predvsem pomembno:
– opravljanje neposrednega dela z otroki,
– možnost spoznavanja dela vseh strokovnih delavcev,
– manj teorije in več praktičnega usposabljanja.
72