Page 103 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 103
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju
– S strokovnim sodelovanjem. Odgovori anketiranih kažejo, da strokovna
sodelovanja najpogosteje potekajo v obliki strokovne pomoči sodelav-
cem. Ob tem pa je sledil odgovor o medsebojni izmenjavi izkušenj; sle-
dnje najpogosteje poteka znotraj aktivov in supervizije.
– Z odnosom. Anketirani so v tem sklopu odgovorov izpostavili, da vod-
stva vzgojno-izobraževalnih zavodov zelo pogosto cenijo izkušnje sta-
rejših, kar se odraža v tem, da se pogosto upoštevajo njihovi predlogi.
Hkrati pa imajo vodstva do njih spoštljiv odnos (npr. prijazna beseda
in vljudnost, razumevanje njihovih težav). Zanimiv je bil odgovor, ki je
nakazoval, da se starejšim malce »pogleda skozi prste«.
– S promocijo zdravja. Na področju promocije zdravja so pogosto obliko-
vane komisije/timi, ki skrbijo za zdrav način življenja zaposlenih. Med
pogosto navedenimi aktivnostmi, ki se odvijajo v vzgojno-izobraževal-
nih zavodih, so različni preventivni pregledi, aktivnosti za sproščanje
in skrb za zdravo prehrano (npr. dostopnost sadja). Občasno pa je bilo
med odgovori zaznati kritiko, ki je temeljila na nujnosti samoiniciative
zaposlenih, da se določena aktivnost izvede.
– Z nagrado. Med odgovori, ki so se navezovali na nagrado, je bilo moč
zaznati denarno nagrado ob okrogli obletnici zaposlitve in možnost ka-
riernega napredovanja. Vendar je to pogosto odvisno od ravnatelja, kar
je razvidno iz naslednjega odgovora: »Vse je odvisno od ravnatelja. Rav-
natelj bi moral videti in spodbujati napredovanja in hkrati pomoč šib-
kejšim skupinam.«
– Drugo. V sklopu odgovorov drugo lahko zasledimo odgovore, ki se na-
vezujejo na prijavljanje na razpise za prvo zaposlitev, nudenje ugodno-
sti po določeni starosti, da sodelavcev ne silijo v upokojitev ali pa po-
sredno poskrbijo za prijazno aktivno staranje.
Sklepni pregled odprtih odgovorov na vprašanje, na kakšen način vzgoj-
no-izobraževalni zavod skrbi za prijazno aktivno staranje, vodi do naslednjih
spoznanj:
– Večina anketiranih meni, da njihov vzgojno-izobraževalni zavod ne po-
skrbi za prijazno aktivno staranje.
– Vodstva vzgojno-izobraževalnih zavodov uresničujejo normativne do-
ločbe o razbremenjevanju starejših strokovnih delavcev, hkrati pa jih
vključujejo v delovne naloge, ki so manj zahtevne.
– Zaposleni imajo možnosti za izobraževanje in delavnice, tudi na pod-
ročju zdravega načina življenja.
101
– S strokovnim sodelovanjem. Odgovori anketiranih kažejo, da strokovna
sodelovanja najpogosteje potekajo v obliki strokovne pomoči sodelav-
cem. Ob tem pa je sledil odgovor o medsebojni izmenjavi izkušenj; sle-
dnje najpogosteje poteka znotraj aktivov in supervizije.
– Z odnosom. Anketirani so v tem sklopu odgovorov izpostavili, da vod-
stva vzgojno-izobraževalnih zavodov zelo pogosto cenijo izkušnje sta-
rejših, kar se odraža v tem, da se pogosto upoštevajo njihovi predlogi.
Hkrati pa imajo vodstva do njih spoštljiv odnos (npr. prijazna beseda
in vljudnost, razumevanje njihovih težav). Zanimiv je bil odgovor, ki je
nakazoval, da se starejšim malce »pogleda skozi prste«.
– S promocijo zdravja. Na področju promocije zdravja so pogosto obliko-
vane komisije/timi, ki skrbijo za zdrav način življenja zaposlenih. Med
pogosto navedenimi aktivnostmi, ki se odvijajo v vzgojno-izobraževal-
nih zavodih, so različni preventivni pregledi, aktivnosti za sproščanje
in skrb za zdravo prehrano (npr. dostopnost sadja). Občasno pa je bilo
med odgovori zaznati kritiko, ki je temeljila na nujnosti samoiniciative
zaposlenih, da se določena aktivnost izvede.
– Z nagrado. Med odgovori, ki so se navezovali na nagrado, je bilo moč
zaznati denarno nagrado ob okrogli obletnici zaposlitve in možnost ka-
riernega napredovanja. Vendar je to pogosto odvisno od ravnatelja, kar
je razvidno iz naslednjega odgovora: »Vse je odvisno od ravnatelja. Rav-
natelj bi moral videti in spodbujati napredovanja in hkrati pomoč šib-
kejšim skupinam.«
– Drugo. V sklopu odgovorov drugo lahko zasledimo odgovore, ki se na-
vezujejo na prijavljanje na razpise za prvo zaposlitev, nudenje ugodno-
sti po določeni starosti, da sodelavcev ne silijo v upokojitev ali pa po-
sredno poskrbijo za prijazno aktivno staranje.
Sklepni pregled odprtih odgovorov na vprašanje, na kakšen način vzgoj-
no-izobraževalni zavod skrbi za prijazno aktivno staranje, vodi do naslednjih
spoznanj:
– Večina anketiranih meni, da njihov vzgojno-izobraževalni zavod ne po-
skrbi za prijazno aktivno staranje.
– Vodstva vzgojno-izobraževalnih zavodov uresničujejo normativne do-
ločbe o razbremenjevanju starejših strokovnih delavcev, hkrati pa jih
vključujejo v delovne naloge, ki so manj zahtevne.
– Zaposleni imajo možnosti za izobraževanje in delavnice, tudi na pod-
ročju zdravega načina življenja.
101