Page 104 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 104
Gorazd Sedmak in Eva Podovšovnik

tem je kot odvisna spremenljivka nastopila splošna ocena pomena ukre-
pov in aktivnosti s strani vodstev gostinskih obratov, medtem ko so kot
neodvisne spremenljivke nastopile ocene posameznih ukrepov in aktiv-
nosti vodstev gostinskih obratov. Z modelom smo pojasnili 47,3  celotne
variabilnosti modela. Model se je izkazal kot dober napovedni model (F
= 11,05, sig. < 0,01). Kot pomembne (statistično značilne s stopnjo zna-
čilnosti, nižjo od 5 ) so se pokazale naslednje pojasnjevalne spremen-
ljivke: primerno in dosledno izvajanje načrtovanih aktivnosti (B = 0,26,
sig. < 0,01), omejitev števila gostov, ohranjanje razdalje med gosti (B = 0,2
sig. = 0,01) ter primerno reševanje reklamacij in pritožb (B = 0,23, sig. =
0,01).

segmentacije
Za lažje definiranje skupin anketiranih smo uporabili analizo c ha i d.
Najprej smo preverili segmente glede na pripisane pomene ukrepom vod-
stev, pri čemer so v modelu nastopile iste odvisne in neodvisne spre-
menljivke kot v regresijski analizi. V tem primeru smo pravilno razvrstili
71,9  vseh enot. V nadaljevanju podajamo dobljeno rešitev.

Skozi analizo se je oblikovalo 11 segmentov, v nadaljevanju pa bomo
opisali le tiste, v katerih je vsaj 30 anketiranih. V prvi skupini je skupno
18  vseh anketiranih. Aritmetična sredina ukrepom gostincev pripisa-
nega pomena za kakovost izkušnje znaša 4,97. V tej skupini pripisujejo
zelo velik pomen: primerni organizaciji procesov (jasna navodila gostom,
razkuževanje rok na vhodu ipd.), izvajanju vseh načrtovanih aktivnosti
in reševanju pritožb ter reklamacij. V drugi skupini je 20,3  vseh an-
ketiranih. Aritmetična sredina ukrepom gostincev pripisanega pomena
za kakovost izkušnje znaša 3,93. V tej skupini velik pomen pripisujejo le
certifikatom, ki zagotavljajo varnost, in primerni organizaciji procesov.
V tretji skupini je 24  vseh anketiranih. Aritmetična sredina ukrepom
gostincev pripisanega pomena za kakovost izkušnje znaša 3,90. V tej sku-
pini enoznačen in velik pomen pripisujejo le primerni organizaciji pro-
cesov.

V nadaljevanju nas je zanimalo, kako sociodemografske značilnosti
(spol, starost, stopnja izobrazbe), občutja ob izbruhu epidemije covida-19,
izkušenost oziroma pomen storitve za respondenta (pogostost potovanj
in pogostost obiskovanja restavracij) vplivajo na oceno ukrepov in aktiv-
nosti vodstev gostinskih obratov v času epidemije covida-19. Za delitev
na skupine oziroma segmente smo ponovno uporabili analizo c ha i d,
kjer so sociodemografske značilnosti, občutja ob izbruhu epidemije, iz-

104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109