Page 113 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 113
ovost ponudbe v prehrambnem
gostinstvu po pandemiji covida-19:
trženjski vidik
Marko Kukanja
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
marko.kukanja@fts.upr.si
Saša Planinc
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
sasa.planinc@fts.upr.si
V pričujočem prispevku analiziramo pričakovano kakovost ponudbe
v prehrambnih gostinskih obratih (p go) ter pomen različnih dejavni-
kov (demografskih značilnosti gostov in menedžerjev, vrste p go, per-
cepcije menedžerjev o pričakovanjih gostov, potrošniških navad) z vi-
dika zagotavljanja kakovosti ponudbe po pandemiji. S pomočjo sple-
tnega vprašalnika smo zbrali 364 odgovorov gostov ter 95 odgovorov
menedžerjev. Merski instrument je temeljil na vprašalniku za merje-
nje trženjskega vidika kakovosti v prehrambnem gostinstvu (Kukanja,
2017a). Iz rezultatov analize izhaja, da bodo po pandemiji fizični dokazi
najpomembnejša dimenzija kakovosti v p g o. Rezultati raziskave na-
kazujejo na dvig pričakovanj gostov glede kakovosti ponudbe po pan-
demiji, na razlike med pričakovanji gostov in percepcijo menedžerjev
glede pomena posameznih indikatorjev kakovosti ter na kompleksnost
povezav med preučevanimi sklopi spremenljivk.
Uvod
V prehrambnem gostinstvu je kakovost ena izmed pomembnejših zna-
čilnosti ponudbe, ki vpliva na zadovoljstvo gostov, konkurenčnost pre-
hrambnih gostinskih obratov (p go) ter njihovo poslovno uspešnost. Pra-
vočasna in natančna meritev gostovih pričakovanj je ključnega pomena
za zagotavljanje kakovostne ponudbe in učinkovito (optimalno) izrabo
prvin poslovnega procesa v p g o (Kukanja in Planinc, 2018).
Čeprav je ocenjevanje kakovosti ponudbe izključno v (subjektivni) do-
meni gostov, je predpogoj za zagotavljanje kakovostne ponudbe dobro
(realistično) poznavanje pričakovanj gostov s strani menedžmenta p g o.
Odprava razkoraka, ki nastane v razmerju med pričakovanji gostov glede
storitve ter zaznavo ponudnika o potrošnikovih pričakovanjih (razkorak
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.113-143
gostinstvu po pandemiji covida-19:
trženjski vidik
Marko Kukanja
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
marko.kukanja@fts.upr.si
Saša Planinc
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
sasa.planinc@fts.upr.si
V pričujočem prispevku analiziramo pričakovano kakovost ponudbe
v prehrambnih gostinskih obratih (p go) ter pomen različnih dejavni-
kov (demografskih značilnosti gostov in menedžerjev, vrste p go, per-
cepcije menedžerjev o pričakovanjih gostov, potrošniških navad) z vi-
dika zagotavljanja kakovosti ponudbe po pandemiji. S pomočjo sple-
tnega vprašalnika smo zbrali 364 odgovorov gostov ter 95 odgovorov
menedžerjev. Merski instrument je temeljil na vprašalniku za merje-
nje trženjskega vidika kakovosti v prehrambnem gostinstvu (Kukanja,
2017a). Iz rezultatov analize izhaja, da bodo po pandemiji fizični dokazi
najpomembnejša dimenzija kakovosti v p g o. Rezultati raziskave na-
kazujejo na dvig pričakovanj gostov glede kakovosti ponudbe po pan-
demiji, na razlike med pričakovanji gostov in percepcijo menedžerjev
glede pomena posameznih indikatorjev kakovosti ter na kompleksnost
povezav med preučevanimi sklopi spremenljivk.
Uvod
V prehrambnem gostinstvu je kakovost ena izmed pomembnejših zna-
čilnosti ponudbe, ki vpliva na zadovoljstvo gostov, konkurenčnost pre-
hrambnih gostinskih obratov (p go) ter njihovo poslovno uspešnost. Pra-
vočasna in natančna meritev gostovih pričakovanj je ključnega pomena
za zagotavljanje kakovostne ponudbe in učinkovito (optimalno) izrabo
prvin poslovnega procesa v p g o (Kukanja in Planinc, 2018).
Čeprav je ocenjevanje kakovosti ponudbe izključno v (subjektivni) do-
meni gostov, je predpogoj za zagotavljanje kakovostne ponudbe dobro
(realistično) poznavanje pričakovanj gostov s strani menedžmenta p g o.
Odprava razkoraka, ki nastane v razmerju med pričakovanji gostov glede
storitve ter zaznavo ponudnika o potrošnikovih pričakovanjih (razkorak
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.113-143