Page 114 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 114
Marko Kukanja in Saša Planinc

pozicioniranja), predstavlja osnovo za zagotavljanje kakovostne ponudbe
(Parasuraman idr., 1985). Posledično sta z vidika menedžmenta kakovosti
v prehrambnem gostinstvu pomembna tako vidik gostov (zunanji pogled
na kakovost) kot vidik menedžerjev (notranji pogled).

Kljub pomenu menedžmenta p g o za zagotavljanje kakovostne po-
nudbe pa se glavnina znanstvenih del na področju prehrambnega gostin-
stva osredotoča zgolj na zunanji vidik kakovosti. V znanstveni literaturi
lahko zasledimo le nekaj raziskav, ki so vključevale oba vidika (Dedeoğlu
in Demirer, 2015; Kukanja, 2017a), medtem ko so raziskave, ki so preuče-
vale zgolj vidik menedžmenta, redke (Kukanja in Planinc, 2018).

Z izbruhom pandemije v letu 2020 je bila dejavnost prehrambnega go-
stinstva postavljena pred resne izzive. Kriza, ki jo je povzročila pande-
mija, je močno zarezala v ustaljeno poslovanje p g o, kar se je odražalo
tako v omejeni (prilagojeni) ponudbi p g o kot v spremenjenih nakupnih
vzorcih gostov. Posledično so se številni raziskovalci (Byrd idr., 2021; Yost
in Cheng, 2021; Wang idr., 2021) osredotočili na preučevanje sprememb
v nakupnem vedenju gostov.

Zaradi spremenjenih pričakovanj gostov morajo menedžerji ustrezno
prilagoditi ponudbo p g o. Kljub pomenu menedžmenta za zagotavljanje
kakovostne ponudbe pa pri pregledu literature nismo zasledili raziskav, ki
bi analizirale pogled menedžerjev na spremembe v pričakovanjih gostov
med in/ali po pandemiji.

Namen pričujoče raziskave je preučiti, kako zagotoviti kakovost go-
stinske ponudbe v p g o po pandemiji covida-19 z uporabo trženjskega
(7p) pristopa. Skladno z namenom so cilji: preučitev pomena posamez-
nih trženjskih dimenzij z vidika zagotavljanja kakovosti ponudbe; ana-
liza razlik v pričakovanjih gostov glede kakovosti ponudbe pred in po
pandemiji; analiza razlik med pričakovanji (pogledi) menedžerjev in go-
stov glede kakovosti ponudbe; preučitev vpliva demografskih značilno-
sti gostov na njihova pričakovanja glede kakovosti ponudbe ter preučitev
vpliva demografskih značilnosti menedžerjev, njihove upravljavske funk-
cije in vrste p g o na percepcijo menedžerjev o pričakovanjih gostov glede
kakovosti ponudbe po pandemiji. Z raziskavo želimo poiskati odgovore
na sledeča raziskovalna vprašanja (rv):

1. Ali obstajajo razlike v pričakovanjih gostov glede kakovosti ponudbe
pred in po pandemiji?

2. Kakšen bo pomen posameznih trženjskih dimenzij kakovosti z vi-
dika zagotavljanja kakovosti ponudbe v p g o po pandemiji?

114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119