Page 118 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 118
Marko Kukanja in Saša Planinc
ličnimi skupinami deležnikov – gosti, menedžerji in osebjem. Njune ugo-
tovitve so pokazale neskladje v dojemanju kakovosti, saj so zaposleni in
menedžerji ocenili, da je kakovost storitev na zadovoljivi ravni, naspro-
tno pa so gostje menili, da je na nizki. Kukanja (2017a) je analiziral razlike
med gosti in menedžerji slovenskih p g o ter ugotovil statistično značilne
razlike v zaznavanju kakovosti med obema skupinama respondentov. Re-
zultati raziskave so prav tako pokazali, da so bili za obe skupini anketiran-
cev najpomembnejša trženjska dimenzija kakovosti ljudje, medtem ko so
bile ostale dimenzije kakovosti bistveno manj pomembne ali celo nepo-
membne.
Kukanja in Planinčeva (2018) sta v svoji raziskavi preučila vpliv zazna-
vane kakovosti ponudbe na poslovno uspešnost p g o. Rezultati raziskave
so pokazali, da sta za zagotavljanje kakovosti ponudbe v p g o, po mne-
nju menedžerjev, pomembni zgolj dve dimenziji – vživetje in zagotovitev
ter urejenost (oprijemljivost). Glede povezav s finančno uspešnostjo pa
avtorja nista uspela potrditi povezave med identificiranima dimenzijama
kakovosti in finančno uspešnostjo poslovanja p g o.
pri akova nja g ostov p go med pande mijo
Številni raziskovalci (raziskave so predstavljene v nadaljevanju) so preu-
čili spremembe v nakupnem vedenju in pričakovanjih gostov p g o tekom
pandemije. Raziskav, ki bi analizirale zaznave menedžerjev o pričakova-
njih gostov, pri pregledu literature nismo zasledili.
Pandemija je močno vplivala na nakupno vedenje gostov. Gostje so
med njo pogosteje pripravljali hrano doma, iskali alternativne dobavi-
telje živil ter redkeje obedovali izven doma (Eftimov idr., 2020). Yostova
in Chengova (2021) tako navajata, da je pandemija pustila neizbrisen pe-
čat na nakupnem vedenju gostov, saj je ustvarila t. i. novo realnost, ki bo
nakupno vedenje gostov zanznamovala tudi po končani pandemiji.
Dsouza in Sharma (2020) sta analizarala indijske spletne portale za
dostavo hrane in ugotovila, da kakovost hrane med pandemijo igra po-
membno vlogo pri zagotavljanju zadovoljstva gostov in posredno vpliva
na njihovo zvestobo do ponudnikov. Foroudijeva idr. (2021) so z vidika
percepcije tveganja ugotovili, da imajo uvedeni higienski ukrepi ter sa-
mozaščitno vedenje gostov pozitiven vpliv na zaupanje gostov do ponu-
dnikov. Podobno ugotavljajo tudi Wang idr. (2021), ki navajajo, da so ame-
riški gostje v primerjavi z avstralskimi občutljivejši na zaznano gnečo v
p g o, medtem ko so gostje avstralskih p g o bolj kot na gnečo občutljivi
na implementirane varnostne ukrepe.
118
ličnimi skupinami deležnikov – gosti, menedžerji in osebjem. Njune ugo-
tovitve so pokazale neskladje v dojemanju kakovosti, saj so zaposleni in
menedžerji ocenili, da je kakovost storitev na zadovoljivi ravni, naspro-
tno pa so gostje menili, da je na nizki. Kukanja (2017a) je analiziral razlike
med gosti in menedžerji slovenskih p g o ter ugotovil statistično značilne
razlike v zaznavanju kakovosti med obema skupinama respondentov. Re-
zultati raziskave so prav tako pokazali, da so bili za obe skupini anketiran-
cev najpomembnejša trženjska dimenzija kakovosti ljudje, medtem ko so
bile ostale dimenzije kakovosti bistveno manj pomembne ali celo nepo-
membne.
Kukanja in Planinčeva (2018) sta v svoji raziskavi preučila vpliv zazna-
vane kakovosti ponudbe na poslovno uspešnost p g o. Rezultati raziskave
so pokazali, da sta za zagotavljanje kakovosti ponudbe v p g o, po mne-
nju menedžerjev, pomembni zgolj dve dimenziji – vživetje in zagotovitev
ter urejenost (oprijemljivost). Glede povezav s finančno uspešnostjo pa
avtorja nista uspela potrditi povezave med identificiranima dimenzijama
kakovosti in finančno uspešnostjo poslovanja p g o.
pri akova nja g ostov p go med pande mijo
Številni raziskovalci (raziskave so predstavljene v nadaljevanju) so preu-
čili spremembe v nakupnem vedenju in pričakovanjih gostov p g o tekom
pandemije. Raziskav, ki bi analizirale zaznave menedžerjev o pričakova-
njih gostov, pri pregledu literature nismo zasledili.
Pandemija je močno vplivala na nakupno vedenje gostov. Gostje so
med njo pogosteje pripravljali hrano doma, iskali alternativne dobavi-
telje živil ter redkeje obedovali izven doma (Eftimov idr., 2020). Yostova
in Chengova (2021) tako navajata, da je pandemija pustila neizbrisen pe-
čat na nakupnem vedenju gostov, saj je ustvarila t. i. novo realnost, ki bo
nakupno vedenje gostov zanznamovala tudi po končani pandemiji.
Dsouza in Sharma (2020) sta analizarala indijske spletne portale za
dostavo hrane in ugotovila, da kakovost hrane med pandemijo igra po-
membno vlogo pri zagotavljanju zadovoljstva gostov in posredno vpliva
na njihovo zvestobo do ponudnikov. Foroudijeva idr. (2021) so z vidika
percepcije tveganja ugotovili, da imajo uvedeni higienski ukrepi ter sa-
mozaščitno vedenje gostov pozitiven vpliv na zaupanje gostov do ponu-
dnikov. Podobno ugotavljajo tudi Wang idr. (2021), ki navajajo, da so ame-
riški gostje v primerjavi z avstralskimi občutljivejši na zaznano gnečo v
p g o, medtem ko so gostje avstralskih p g o bolj kot na gnečo občutljivi
na implementirane varnostne ukrepe.
118