Page 119 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 119
Kakovost ponudbe v prehrambnem gostinstvu po pandemiji covida-19

Hakimova idr. (2021) so preučili zaznano tveganje v povezavi z name-
nom obiska p g o v Braziliji med pandemijo. Avtorji so ugotovili, da za-
znana varnost in podoba blagovne znamke vplivata na namen gostov, da
ponovno obiščejo p g o.

V svoji študiji sta Brewerjeva in Sebbyjeva (2021) ugotovili, da imata
vizualna privlačnost in informativnost ponudbe odločilno vlogo pri na-
kupnem vedenju gostov med pandemijo. Podobno ugotavljajo tudi Kim
idr. (2021), ki navajajo, da izpostavljanje (uokvirjanje) sporočil o varni
hrani vpliva na nakupovalno vedenje gostov. Tudi družbeni mediji zna-
čilno vplivajo na zaznavanje tveganja in občutek strahu med gosti, kar so
na primeru tajvanskih p g o ugotovili Sung idr. (2021). Yostova in Chen-
gova (2021) pri tem navajata, da bodo tisti p g o, ki bodo s spodbujanjem
preglednosti (transparentnosti) vzbudili večje zaupanje gostov, najverje-
tneje tudi hitreje prebrodili krizo.

Zanimiva je raziskava Pantanove idr. (2021), v kateri so raziskovalci
preučili motive za nakupno vedenje gostov v Združenem kraljestvu, Špa-
niji in Italiji. Raziskava je pokazala, da je vedenje potrošnikov primarno
povezano z različnimi motivatorji, kot so zaužitje dobrega obroka (Zdru-
ženo kraljestvo), pitje alkohola (Španija) in potreba po potovanju (Italija).
Podobno sta Dedeoğlu in Boğan (2021) preučila motive za obisk gastro-
nomskih p g o v Turčiji in ugotovila, da potreba po socializaciji in regu-
lacija ukrepov, povezanih s pandemijo, pomembno vplivata na namen
obiska p g o.

Da ima kriza neposreden finančni vpliv na povpraševanje v p g o, pa
so dokazali Yang idr. (2020). Avtorji so ugotovili, da je v z da enoodsto-
tno dnevno povečanje novih okužb povzročilo 0,0556-odstotno zmanjša-
nje dnevnega povpraševanja v p g o, pri čemer pa je upad povpraševanja,
skupaj z zmanjšanjem naročil od doma, znašal kar 3,25 .

Iz predstavljenih raziskav izhaja, da z vidika zagotavljanja kakovosti
ponudbe v p g o med pandemijo ni enotnega kriterija glede pomena po-
sameznih indikatorjev kakovosti. Poleg tega so predstavljene raziskave
temeljile na različnih metodoloških pristopih, kar dodatno otežuje in-
terpretacijo rezultatov raziskav s trženjskega vidika. Kljub temu ugota-
vljamo, da je večina študij poudarila pomen indikatorjev, ki so neposre-
dno povezani s pandemijo (npr. zaznavanje tveganja, varnostni ukrepi
itd.). V kolikor bodo imeli identificirani indikatorji tudi dolgoročni vpliv
na pričakovanja gostov, bodo morali menedžerji p g o ustrezno prilago-
diti svojo ponudbo, da bodo lahko zadovoljili pričakovanja svojih gostov
(Madeira idr., 2020).

119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124