Page 263 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 263
Weiss, Jernej, ur. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim | Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific.
Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. https://doi.org/10.26493/978-961-293-425-5.263-290
© 2025 Naja Mohorič
Pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah
Iva Petrića (1931–2018) in Alojza Srebotnjaka
(1931–2010) za harfo solo pri oblikovanju
interpretacijskih rešitev
Naja Mohorič
Glasbena šola Fran Korun Koželjski Velenje in Glasbena šola Nazarje
Music school Fran Korun Koželjski Velenje and Music school Nazarje
Slovenski harfisti se v času šolanja za potrebe tekmovanj in izpitov sreču-
jejo s skladbami za solo harfo skladateljev Iva Petrića (1931–2018) in Alojza
Srebotnjaka (1931–2010). Zaradi obilice programa, ki ga v enem letu prede-
lajo, skladbam slovenskih avtorjev običajno posvečajo manj pozornosti kot
drugim bolj znanim skladbam iz železnega repertoarja za harfo. Večkrat
izvajajo skladbe, ki so za njihovo raven (osnovnošolsko, srednješolsko oz.
visokošolsko) tehnično pretežke ali prelahke. Zdi se, da zgolj natančnej-
ši analitični in glasbenointerpretacijski uvid omogoča tudi argumentirano
klasifikacijo omenjenih skladb za pedagoško rabo.
Številni avtorji so raziskovali vselej kompleksen odnos med različnimi
strukturnimi zakonitostmi skladb in interpretacijo. Med njimi Nicholas
Cook, Heinrich Schenker, Edward T. Cone itd. Pa vendar na področju spe-
1
cialnih raziskav harfistične interpretacije primanjkuje literature, ki bi mlaj-
šim harfistom pri harmonsko-oblikovni analizi skladb lahko pomagala pri
razvijanju lastnih interpretacijskih rešitev. Zato je izvedba harfističnih del
za solo harfo v prvi vrsti pogojena z različnimi umetniškimi oz. tehničnimi
sposobnostmi posameznih izvajalcev.
Da bi skladbe omenjenih skladateljev za solo harfo približali mlajši ge-
neraciji harfistov in skladateljev ter jim olajšali razumevanje skladb, smo
1 Nicholas Cook, »Between Art and Science: Music as Performance«, Journal of the
British Academy 2 (2014): 1–25; Heinrich Schenker, The Art of Performance (Oxford:
Oxford University Press, 2000); Edward T. Cone, Musical Form and Musical Perfor-
mance (New York: Norton, 1968).
263