Page 263 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 263

Weiss, Jernej, ur. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim | Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific.
                         Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. https://doi.org/10.26493/978-961-293-425-5.263-290
                         © 2025 Naja Mohorič





                 Pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah
                 Iva Petrića (1931–2018) in Alojza Srebotnjaka
                 (1931–2010) za harfo solo pri oblikovanju
                 interpretacijskih rešitev

                 Naja Mohorič
                 Glasbena šola Fran Korun Koželjski Velenje in Glasbena šola Nazarje
                 Music school Fran Korun Koželjski Velenje and Music school Nazarje




            Slovenski harfisti se v času šolanja za potrebe tekmovanj in izpitov sreču-
            jejo s skladbami za solo harfo skladateljev Iva Petrića (1931–2018) in Alojza
            Srebotnjaka (1931–2010). Zaradi obilice programa, ki ga v enem letu prede-
            lajo, skladbam slovenskih avtorjev običajno posvečajo manj pozornosti kot
            drugim bolj znanim skladbam iz železnega repertoarja za harfo. Večkrat
            izvajajo skladbe, ki so za njihovo raven (osnovnošolsko, srednješolsko oz.
            visokošolsko) tehnično pretežke ali prelahke. Zdi se, da zgolj natančnej-
            ši analitični in glasbenointerpretacijski uvid omogoča tudi argumentirano
            klasifikacijo omenjenih skladb za pedagoško rabo.
                 Številni avtorji so raziskovali vselej kompleksen odnos med različnimi
            strukturnimi zakonitostmi skladb in interpretacijo. Med njimi Nicholas
            Cook, Heinrich Schenker, Edward T. Cone itd.  Pa vendar na področju spe-
                                                       1
            cialnih raziskav harfistične interpretacije primanjkuje literature, ki bi mlaj-
            šim harfistom pri harmonsko-oblikovni analizi skladb lahko pomagala pri
            razvijanju lastnih interpretacijskih rešitev. Zato je izvedba harfističnih del
            za solo harfo v prvi vrsti pogojena z različnimi umetniškimi oz. tehničnimi
            sposobnostmi posameznih izvajalcev.
                 Da bi skladbe omenjenih skladateljev za solo harfo približali mlajši ge-
            neraciji harfistov in skladateljev ter jim olajšali razumevanje skladb, smo
            1    Nicholas Cook, »Between Art and Science: Music as Performance«, Journal of the
                 British Academy 2 (2014): 1–25; Heinrich Schenker, The Art of Performance (Oxford:
                 Oxford University Press, 2000); Edward T. Cone, Musical Form and Musical Perfor-
                 mance (New York: Norton, 1968).


                                                                              263
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268