Page 265 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 265
pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah i. petrića in a. srebotnjaka ...
6
Solos: for the harp player. To je tudi edina Srebotnjakova skladba za solo
harfo, ki jo je napisal.
Pri razumevanju harmonije je treba razmišljati o enharmoničnih to-
nih, saj je marsikdaj alteriran ton prilagojen premikanju pedalov, in ne har-
monski strukturi. Kot je značilno za Srebotnjaka, je tudi v Preludijih več
kvartnih in kvintnih sozvočij.
Preludij št. 1
Notni primer 1: Preludij št. 1, 41.–46. takt.
Povzeto po: Alojz Srebotnjak, Preludiji za harfo (Beograd: Edicije kompozitora Jugoslavije,
1965), 5.
Preludij št. 1 daje občutek perpetuum mobile, ki ga najdemo v konstantnih
šestnajstinkah, od katerih se skladatelj distancira le v 19. in 22. taktu, kjer
uporabi glissando do najvišjih tonov harfe, s katerimi doseže dinamični
višek skladbe. Začetna tona g-as se v variirani obliki g-a vrneta na kon-
cu skladbe v 41. taktu in sta občasno prekinjena s štirizvočnimi elementi
(glej primer št. 1). Ker konec nima izrazitega ritardanda, tako pusti začrtan
perpetuum mobile lebdeti v zraku. Linija leve roke nakazuje melodijo, ki pa
ni tako izrazita kot v drugih stavkih. Nenadni vdih pred 26. taktom pripelje
variirano reprizo, v kateri uporabi nekatere takte uvoda, preostale spremeni
6 Lucile Lawrence, Solos for the Harp Player (New York: G. Schirmer, 1966).
265