Page 270 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 270

glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
            Tabela 4: Oblikovni elementi Preludija št. 4 skladatelja Alojza Srebotnjaka

                                Moderato, molto
             TEMPO                              Andante, tranquillo  Leggerissimo, etereo
                                agitato
             OBSEG              1.–6.           7.–32.           32.–42.
             TAKTOVSKI NAČIN    štiričetrtinski  štiričetrtinski  štiričetrtinski
                                                Eolski glissandi,    Kvintno-kvartna
                                Kvintno-kvartna    pomembnost septim,  sozvočja, podvajanje
             POSEBNOSTI         sozvočja, glissando    dinamični višek    tonov v različnih
                                s tremi prsti.
                                                v 27. taktu.     oktavah.
                 Kot je vidno na notnem primeru 3, že v začetku preludija opazimo, da
            je Srebotnjak pri skladanju razmišljal tudi o harfistični interpretaciji, saj je v
            drugem taktu namesto dveh triol napisal sekstolo, s katero je želel nakazati,
            da 4. doba ne sme biti pretežka. Sekstole je uporabil tudi v 4., 5. in 6. taktu.

















            Notni primer 3: Preludij št. 4, 1.–3. takt.
            Povzeto po: Alojz Srebotnjak, Preludiji za harfo (Beograd: Edicije kompozitora Jugoslavije,
            1965), 14.

                 Hitre spremembe dinamike doseže z glissandom, igranim s tremi prsti.
            Izvajanje glissandov z več prsti je v svoji knjigi Méthode Complète natančno
            opisala harfistka Henriette Renié:
                                           12
                 Pri izvedbi je pomembno, da se roke ne dotikajo resonančnega trupa, za-
                 pestje je v ravni liniji s preostalim delom roke. Premik roke mora slediti
                 naklonu resonančnega trupa. Treba je paziti, da kateri izmed prstov ni pre-
                 hiter, drugače lahko izgubimo pravi interval ali ton prehitro zadušimo.
                                                                          13
                 Uvodnemu Moderato, molto agitato, ki je poln kvintno-kvartnih soz-
            vočij, v 7. taktu sledi kontrastni Andante, tranquillo, del, ki ga vpeljejo trije
            12   Henriette Renié, Méthode complète de harpe: Première volume (prvotno izdano 1946;
                 Pariz: Alphonse Leduc, 2007), 90–92.
            13   Ibid., str. 90–92.


            270
   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275