Page 270 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 270
glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
Tabela 4: Oblikovni elementi Preludija št. 4 skladatelja Alojza Srebotnjaka
Moderato, molto
TEMPO Andante, tranquillo Leggerissimo, etereo
agitato
OBSEG 1.–6. 7.–32. 32.–42.
TAKTOVSKI NAČIN štiričetrtinski štiričetrtinski štiričetrtinski
Eolski glissandi, Kvintno-kvartna
Kvintno-kvartna pomembnost septim, sozvočja, podvajanje
POSEBNOSTI sozvočja, glissando dinamični višek tonov v različnih
s tremi prsti.
v 27. taktu. oktavah.
Kot je vidno na notnem primeru 3, že v začetku preludija opazimo, da
je Srebotnjak pri skladanju razmišljal tudi o harfistični interpretaciji, saj je v
drugem taktu namesto dveh triol napisal sekstolo, s katero je želel nakazati,
da 4. doba ne sme biti pretežka. Sekstole je uporabil tudi v 4., 5. in 6. taktu.
Notni primer 3: Preludij št. 4, 1.–3. takt.
Povzeto po: Alojz Srebotnjak, Preludiji za harfo (Beograd: Edicije kompozitora Jugoslavije,
1965), 14.
Hitre spremembe dinamike doseže z glissandom, igranim s tremi prsti.
Izvajanje glissandov z več prsti je v svoji knjigi Méthode Complète natančno
opisala harfistka Henriette Renié:
12
Pri izvedbi je pomembno, da se roke ne dotikajo resonančnega trupa, za-
pestje je v ravni liniji s preostalim delom roke. Premik roke mora slediti
naklonu resonančnega trupa. Treba je paziti, da kateri izmed prstov ni pre-
hiter, drugače lahko izgubimo pravi interval ali ton prehitro zadušimo.
13
Uvodnemu Moderato, molto agitato, ki je poln kvintno-kvartnih soz-
vočij, v 7. taktu sledi kontrastni Andante, tranquillo, del, ki ga vpeljejo trije
12 Henriette Renié, Méthode complète de harpe: Première volume (prvotno izdano 1946;
Pariz: Alphonse Leduc, 2007), 90–92.
13 Ibid., str. 90–92.
270