Page 274 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 274

glasbena interpretacija ... | music interpretation ...









            Notni primer 7: Impromptu, 21.–25. takt.
            Povzeto po: Ivo Petrić, Impromptu (Bern: Pizzicato Verlag Helvetia, PVH 398, 1999), 4.











            Notni primer 8: Neobjavljena verzija Impromptuja, 20.–24. takt.
            Povzeto po: Ivo Petrić, Impromptu [neobjavljena verzija], osebni arhiv Pavle Uršič, Arhiv
            Društva harfistov Slovenije, Velenje, Slovenija, 1957, 2.

                 V objavljeni verziji imajo čez celotno skladbo akordi notno trajanje če-
            trtinke in pol, pasaže osminke. Čeprav je na začetku napisan tričetrtinski
            taktovski način, se skozi harfistične oči izmenjuje s šestosminskim takto-
            vskim načinom. Interpretacije so sicer različne, sama pa bi se predvsem za-
            radi legatur odločila za polimetrijo. Tudi spodnja tona F in ES sta na har-
            fi metalna, kar samo po sebi naredi drugačen zven in poudarek kot druge
            črevnate strune.
                 Skladbo je z dvojno črto skladatelj razdelil v tri dele: uvodni najdalj-
            ši del Allegro, srednji kontrastni Grazioso e meno mosso, ki je edini del s
            šestnajstinkami, in krajši zaključni Allegro.

            Tabela 6: Oblikovni elementi skladbe Impromptu skladatelja Iva Petrića


                                               Grazioso e meno mos-
             TEMPO            Allegro                           Allegro
                                               so
             OBSEG            1.–112. takt     113.–132. takt   133.–170. takt
                              tričetrtinski in šestos-          tričetrtinski
             TAKTOVSKI NAČIN                   tričetrtinski
                              minski                            in šestosminski
                              Kvartno-kvintni akor-  Uporaba šestnajstink,   Dinamični višek
                              di, hemiole, polimetri- ritmični motiv dveh
             POSEBNOSTI       ja, dinamični višek    šestnajstink    v 159. taktu, velike
                                                                in hitre razlike
                              v 54. taktu, melodija    in osminke,    v dinamiki.
                              v levi roki.     glissando s pedalom.

            274
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279