Page 274 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 274
glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
Notni primer 7: Impromptu, 21.–25. takt.
Povzeto po: Ivo Petrić, Impromptu (Bern: Pizzicato Verlag Helvetia, PVH 398, 1999), 4.
Notni primer 8: Neobjavljena verzija Impromptuja, 20.–24. takt.
Povzeto po: Ivo Petrić, Impromptu [neobjavljena verzija], osebni arhiv Pavle Uršič, Arhiv
Društva harfistov Slovenije, Velenje, Slovenija, 1957, 2.
V objavljeni verziji imajo čez celotno skladbo akordi notno trajanje če-
trtinke in pol, pasaže osminke. Čeprav je na začetku napisan tričetrtinski
taktovski način, se skozi harfistične oči izmenjuje s šestosminskim takto-
vskim načinom. Interpretacije so sicer različne, sama pa bi se predvsem za-
radi legatur odločila za polimetrijo. Tudi spodnja tona F in ES sta na har-
fi metalna, kar samo po sebi naredi drugačen zven in poudarek kot druge
črevnate strune.
Skladbo je z dvojno črto skladatelj razdelil v tri dele: uvodni najdalj-
ši del Allegro, srednji kontrastni Grazioso e meno mosso, ki je edini del s
šestnajstinkami, in krajši zaključni Allegro.
Tabela 6: Oblikovni elementi skladbe Impromptu skladatelja Iva Petrića
Grazioso e meno mos-
TEMPO Allegro Allegro
so
OBSEG 1.–112. takt 113.–132. takt 133.–170. takt
tričetrtinski in šestos- tričetrtinski
TAKTOVSKI NAČIN tričetrtinski
minski in šestosminski
Kvartno-kvintni akor- Uporaba šestnajstink, Dinamični višek
di, hemiole, polimetri- ritmični motiv dveh
POSEBNOSTI ja, dinamični višek šestnajstink v 159. taktu, velike
in hitre razlike
v 54. taktu, melodija in osminke, v dinamiki.
v levi roki. glissando s pedalom.
274