Page 277 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 277

pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah i. petrića in a. srebotnjaka ...












            Notni primer 9: Preludij, 37.–45. takt.
            Povzeto po: Ivo Petrić, Preludij in Scherzino za harfo (Frankfurt: Musikverlag Wilhelm
            Zimmermann, 1954), 2.

                 Scherzino (1954)
            Scherzino je razdeljen na tri dele: Allegretto uvod, dolg Un poco maesto-
            so srednji del ter reprizo Un poco maestoso. Celotna skladba je napisana v
            dvočetrtinskem taktovskem načinu.

            Tabela 8: Oblikovni elementi skladbe Scherzino skladatelja Iva Petrića

             TEMPO            Allegretto       Un poco maestoso  Un poco maestoso
             OBSEG            1.–14. takt      14.–66. takt     66.–89. takt
                              Glissando, melodi-  Skrita melodija v desni
                              ja v levi roki, kvartno-  roki, flažoleti, glissan-  Variirana repriza,
             POSEBNOSTI
                              -kvintni akordi,    di, dinamični višek    pomembnost oktav.
                              pomembnost oktav.  v 62. taktu.

                 V Scherzinu moramo težiti k stalnemu občutku osminske pulzaci-
            je, ki daje stavku statičnost. Pulzacija je včasih skrita v melodiji, drugič v
            spremljavi. Na začetku skladbe je melodija v levi roki, zaradi česar ji je tre-
            ba posvetiti več pozornosti, drugače osminska pulzacija v desni roki po-
            zornost poslušalca hitro preusmeri nase. Kadar leva roka nima vloge sa-
            mostojne melodije, je vedno napisana v oktavah, kvintah ali oktavah s
            kvinto. Z oktavami v obeh rokah se v 14. taktu začne srednji del, ki se raz-
            vije z melodijo desne roke, skrito med šestnajstinkami. Skladatelj jo iz-
            postavi z vratovi in poudarki (22.–27. takt). Kot je bilo že omenjeno, je pri
            Petriću pogosto dinamični višek skladbe vpeljan z glissandom v crescen-
            du. V tej skladbi dinamični višek najdemo v 62. taktu. V 66. se začne tret-
            ji del, ki predstavlja variirano reprizo, v kateri skladatelj uporabi nekate-
            re dele z začetka skladbe.







                                                                              277
   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282