Page 298 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 298
glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
V Lvovu je prvo in najpomembnejšo glasbeno izobrazbo dobil tudi Eduard
Steuermann, in sicer se je iz Sambirja vozil na ure pri Vilému Kurzu. Pri
njem se je šolal med letoma 1902 in 1910.
Vplive lvovske šole je mogoče čutiti v interpretacijski stilistiki in repertoar-
ski izbiri vseh omenjenih pianistov, ki jih je ta šola zaznamovala.
Zadevna raziskava pa ne nazadnje tudi natančneje razvije eno najpomemb-
nejših usmeritev študij, ki se osredotočajo na Steuermanna, in ga ne obrav-
nava zgolj kot zvestega Schönbergovega epigona, temveč kot enega najplo-
dovitejših umetnikov takratnega časa, ki bi v drugačnih okoliščinah imel
dovolj moči, da bi ustvaril lastno, »nekoliko drugačno dunajsko šolo«.
Ključne besede: Eduard Steuermann, Jakob Gimpel, Leopold Münzer,
Artur Hermelin, Vilém Kurz
Naja Mohorič
Pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah Iva Petrića (1931–2018)
in Alojza Srebotnjaka (1931–2010) za harfo solo pri oblikovanju interpretacijskih rešitev
Harmonsko-oblikovna analiza skladb za solo harfo Alojza Srebotnjaka in
Iva Petrića prikaže nekatere tehnične in interpretativne izzive, s katerimi se
srečujejo mladi harfisti. Ključni elementi za dobro harfistično interpretaci-
jo so pravilna uporaba agogike, polimetrije, hemiol, arpeggiev in upošteva-
nja pavz. Omenjena analiza omogoča lažje razumevanje skladateljevih idej,
vendar dopušča interpretativno svobodo v okviru zapisanih usmeritev.
Skladbe se v glasbenem izobraževanju sicer pojavljajo, vendar jih izvajalci
pogosto obravnavajo selektivno, pri čemer se izogibajo daljšim in zahtev-
nejšim delom, zato ta običajno ostajajo v senci bolj znanih tujih del. To do-
mnevo dopolnjuje tudi anketna analiza, ki kaže, da izvajalci skladbe oce-
njujejo pozitivno, vendar so krajše in tehnično enostavnejše skladbe bolj
priljubljene. Anketni odgovori izkazujejo potrebo po večji vključitvi ome-
njenih skladb v pedagoške programe in koncertni repertoar slovenskih
harfistov, saj ponujajo pomembno priložnost za umetniški razvoj mladih
harfistov.
Ključne besede: Alojz Srebotnjak, Ivo Petrić, harfa, skladbe za solo
harfo
Niall O’Loughlin
Novejša slovenska glasba in njeni interpreti
Kultura resne nove glasbe je v Sloveniji močna, še zlasti to velja za drugo
polovico 20. stoletja. Podlago za to so večinoma zagotovili izvajalci, inter-
298