Page 133 - Kavur, Boris. Devet esejev o (skoraj) človeški podobi. Založba Univerze na Primorskem, Koper 2014.
P. 133
rna opravila evolucije
žensko z dojenčkom obrnjeno proč od publike. ❙5
V osrednjem delu gozda je uprizoril kopico živa- Pojav človeka iz Word Before the
li, pri čemer izstopa dejstvo, da je večina upodo- Deluge Louisa Figuierja iz le-
bljenih živali udomačenih – v gozdu se v ospred- ta 1863 (po Rudwick 1992, 207,
ju nahajajo konj, domača krava, dva para ovac in fig. 101).
koza, v ozadju pa jelenjad.
Delo jasno prikazuje elemente ikonograf-
ske zmede, ki je zavladala v trenutku, ko sta se
porajajoča paleontologija in antropologija vpeli
v okvire kreacionistične tradicije. Zgovoren pri-
mer žanra je delo Adam and Eve driven out of
Paradise Johna Martina iz leta 1824 (Moser
1998, 115, fig. 5.4). Za razliko od drugih upodo-
bitev prikazuje izgon iz zunanje strani – glavna
protagonista sta vržena v temačen skalnat svet v
katerem ni nobene vegetacije. V oddaljenem
ozadju majhna točka svetlobe osvetljuje živalsko
silhueto – dinozavra.
Še večjo zmedo prikazuje Pierre Boitard
na ilustraciji dela Études Antédiluviennes , kjer
v osrednjem delu potok deli sceno na dva dela
– v levem se nahaja skalna polica z jamo v ozad-
133
žensko z dojenčkom obrnjeno proč od publike. ❙5
V osrednjem delu gozda je uprizoril kopico živa- Pojav človeka iz Word Before the
li, pri čemer izstopa dejstvo, da je večina upodo- Deluge Louisa Figuierja iz le-
bljenih živali udomačenih – v gozdu se v ospred- ta 1863 (po Rudwick 1992, 207,
ju nahajajo konj, domača krava, dva para ovac in fig. 101).
koza, v ozadju pa jelenjad.
Delo jasno prikazuje elemente ikonograf-
ske zmede, ki je zavladala v trenutku, ko sta se
porajajoča paleontologija in antropologija vpeli
v okvire kreacionistične tradicije. Zgovoren pri-
mer žanra je delo Adam and Eve driven out of
Paradise Johna Martina iz leta 1824 (Moser
1998, 115, fig. 5.4). Za razliko od drugih upodo-
bitev prikazuje izgon iz zunanje strani – glavna
protagonista sta vržena v temačen skalnat svet v
katerem ni nobene vegetacije. V oddaljenem
ozadju majhna točka svetlobe osvetljuje živalsko
silhueto – dinozavra.
Še večjo zmedo prikazuje Pierre Boitard
na ilustraciji dela Études Antédiluviennes , kjer
v osrednjem delu potok deli sceno na dva dela
– v levem se nahaja skalna polica z jamo v ozad-
133