Page 135 - Kavur, Boris. Devet esejev o (skoraj) človeški podobi. Založba Univerze na Primorskem, Koper 2014.
P. 135
rna opravila evolucije

časa dvomil v pravilnost mešanja fantazije s stro- ❙7
gim znanstvenim delom, vendar ga je naposled Izvor človeštva, kot ga prikazu-
prepričala spretnost ilustratorja in topografske- je zadnja ilustracija, ki jo je za
ga umetnika Josefa Kuwassega. Ta mu je dopo-
vedal, da to početje ni nič bolj hipotetično kot knjigo Primitive World Franza
upodabljanje katerekoli direktno neopazljive Ungerja izdelal Joseph Kuwas-
preteklosti. Z njunim sodelovanjem je bila prvič seg (po Rudwick 1989, 239).
vzpostavljena naveza strokovnjaka in likovnika,
ki se je za upodabljanje preteklosti obdržala vse
do danes.

Namesto da bi na upodobitev nagnetel
kup rekonstrukcij odkritih fosilov, je Unger
prepričal umetnika, da je predstavil hipotetično
rekonstruirane biotske združbe, seveda je bil pri
tem poudarek na rastlinju. Živali pa je upoda-
bljal v njihovih ekoloških odnosih – upodabljal
jih je kot plen in plenilce (Rudwick 1989, 237).
Tako je predzadnja upodobitev v seriji predsta-
vljala pokrajino, kjer je v ospredju jamski med-
ved sedel ob kupu obranih orjaških kosti in se je

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140