Page 23 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 23
Soustvarjalno tržno komuniciranje v turizmu: interakcijski pogled 23

naloga takšnega trga je, nadaljujejo avtorji, da zagotavlja nenehno odprto
in ustvarjalno komunikacijsko okolje, v katerega bo lahko potrošnik učin-
kovito vnašal svoje znanje in informacije v korist širše družbe (ibid., 172).

Če zaenkrat pustimo ob strani kritičnejši pogled na soustvarjalno tr-
žno komuniciranje kot morda le še eno eksperimentalno kapitalistično iz-
koriščanje prostih kulturnih, tehnoloških in družbenih resursov pri po-
trošnikih, se nam odprto komunikacijsko okolje kaže kot nujni pogoj za
razvijanje in ohranjanje participativnih odnosov udeležencev skozi inte-
rakcije. V osrčju odprtega komunikacijskega okolja leži namreč še širši kon-
cept 'družbene komunikacije', ki skozi soustvarjalne skupnosti razvija po-
mene in osmišlja vse zaznave, doživetja in dobrine (Zwick et al., 2008).

Po Forrestovi (2011) sta za odprto komunikacijsko okolje vsakega po-
nudnika na trgu ključna dva principa: ostati 'na zvezi' oz. spodbujati inte-
rakcije s potrošniki in drugimi deležniki v okolju ter biti pozoren na 'veliko
sliko' oz. preučevati njihove interakcijske vzorce. Pri razvijanju osnovnih
medosebnih oblik komuniciranja dejansko že dolgo obstaja praksa odpira-
nja komunikacijskega okolja s pomočjo skupnega ustvarjanja (npr. likovno,
glasbeno, gibalno), ker se ob njem zaradi intenzivnejših interakcij lažje raz-
vija dialog (Hewett, 2012).

Na drugi strani tudi študije primerov soustvarjalnega tržnega komu-
niciranja kažejo, da se soustvarjanje najlažje spodbuja v okviru vsakdanjih
ustvarjalnih diskurzov (imaginariji, naracije, žanri, estetika, pop kultu-
ra, filmi, literatura, šport, politika, ulične subkulture itd.), ki dajejo ude-
ležencem priložnost, da razmišljajo o novem, ustvarjalnem in s tem bolj
izpolnjujočem načinu življenja (Cook, 2002; Powell et al., 2013). Avtor-
ji navajajo študije primerov, kjer so soustvarjalne komunikacijske interak-
cije spodbujane na primer z iskanjem lokalnih rešitev za konkretne glo-
balne izzive, z organiziranjem tematskih delavnic in inovacijskih taborov.
Fletcher in Grose (2012) analizirata kreativne metode soustvarjalnega tr-
žnega komuniciranja na delavnicah, študijskih turah in v interaktivnih vi-
deopromocijah. Soustvarjalne ali eksperimentalne delavnice s potrošniki
opisujejo Zwick in soavtorji (2008) kot primere dobrih praks soustvarjal-
nega tržnega komuniciranja, saj potrošniku omogočajo igrivo izkušnjo s
produkcijo. Na področju turizma pa avtorica Raj (2007) kot dobre primere
soustvarjalnega komuniciranja predstavi mreže za turistično iniciativo, so-
ustvarjalno interpretacijo tematskih poti ter spodbujanje interakcij v inter-
pretacijskih centrih in v raziskovalnih taborih.

Vsi predstavljeni primeri soustvarjalnega tržnega komuniciranja v pre-
učeni literaturi kažejo, da odpiranje novih komunikacijskih prostorov na
trgu dejansko spodbudi soustvarjalne interakcije, ki razvijajo odnos med
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28