Page 76 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 76
Soustvarjanje v turizmu

je razvidno, da fakulteta in njeni ključni deležniki iščejo priložnosti za so-
ustvarjanje, vendar so to sporadične aktivnosti, premalo pa je strateške na-
ravnanosti in sistemske zavzetosti.

Področja s potenciali za soustvarjanje obsegajo:
- formalno izobraževanje:

- priprava študijskih programov,
- soustvarjanje pri izvajanju vsebin in učnih oblik,
- inovativne oblike strokovnih praks,
- neformalno učenje:
- priprava programov,
- validacija in verifikacija neformalnega znanja in spretnosti,
- razvojni in raziskovalni projekti.
76 V soustvarjalni proces se vključujejo različni deležniki, najpomembnej-
ši so študenti, diplomanti in turistični sektor; država mora dati tem pro-
cesom podporo, spodbude in institucionalni okvir. Tudi ostali deležniki
imajo potenciale za soustvarjanje, naloga institucije pa je, da poišče in raz-
vije spodbude za delovanje na področjih skupnega interesa.
Vsekakor je bodočnost institucije negotova in polna izzivov; nujna so
prizadevanja za večjo konkurenčnost, kreiranje atraktivnih programov, sle-
denje potrebam turističnega sektorja in ukrepi za povečanje zaposljivosti
diplomantov, vse v tesnem soustvarjanju z deležniki, tako da črpajo drug
od drugega in ustvarjajo nove vrednosti v izobraževanju in turizmu.
Glede na težave sektorja, ki so v veliki meri povezane s kadri, prevzema
izobraževalna sfera veliko odgovornost do družbe, da razvija take kompe-
tence diplomantov, ki zagotavljajo prispevek h gospodarskemu razvoju in
zaposljivost. V procesih soustvarjanja z deležniki pa se sinergijsko pristo-
pa h kreativnemu reševanju izzivov v izobraževanju in v turistični ponud-
bi. Soustvarjanje tako predstavlja konkurenčno prednost v sodobnem di-
namičnem svetu, ki ga označujejo spreminjajoče potrebe in želje končnih
uporabnikov storitev in proizvodov. V zaključku prispevka torej potrjuje-
mo nujnost razmisleka o soustvarjanju kot ključni strateški perspektivi iz-
obraževalne institucije.
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81