Page 22 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 22
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja
(59,21 %) je obravnavalo stališča turističnih ponudnikov (anketiranci so bili zaposleni v tu-
rističnih podjetjih na različnih ravneh ali turistični strokovnjaki), avtorjevo mnenje je bilo
predstavljeno v 46 (30,26 %) člankih (avtorjeve razprave in ocene nekaterih projektov v tu-
rizmu, ter članki, v katerih avtorji analizirajo sekundarne podatke), stališče turistov je bilo
analizirano v 7 (4,61 %) člankih (na vprašalnike so odgovarjali samo turisti), stališče lokal-
nega prebivalstva je bilo prikazano v 3 (1,97%) člankih (razne etnografske študije, v katerih
so lokalni prebivalci edini, ki odgovarjajo na vprašalnik) stališče turistov in ponudnikov
turističnih storitev je prikazano v 3 (1,97 %) člankih, prav tako je bilo v 3 (1,97%) člankih
analizirano mnenje turistov, lokalnih prebivalcev in ponudnikov turističnih storitev.

Slika 4: Članki, glede na način pridobivanja podatkov
Skladno z razvrstitvijo Mattsson, Sundbo in Fussing-Jensen (2005) ter Medina-Mu-
noz, Medina-Munoz in Zuniga-Collazos (2013) smo se glede na raven analize odločili naše
članke razdeliti v tri skupine: (1) inovativne zamisli razvite znotraj turističnih podjetij, (2)
inovacije na ravni regije oz. turistične destinacije in (3) splošno (inovacijski sistemi ali sku-
pni pristop različnih institucij z namenom izboljšanja destinacije ali regionalnega razvo-
ja ali prepletanje zamisli, razvitih v podjetniških grozdih in njihovo izvajanje na destinaci-
jah). Kot kaže Slika 5, se večina člankov o inovativnosti v turizmu nanaša na mikro raven
oz na inovacije v podjetjih. Pravzaprav se 105 (69,08 %) od 152 študij nanaša na inovacije
znotraj turističnih podjetij. V vzorcu je še 37 člankov (24,34 %), ki obravnavajo inovacije na
makro ravni oz. na ravni turistične destinacije, in 10 (6,58 %) takih, ki obravnavajo inova-
cije na splošni ravni.

20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27