Page 23 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 23
sistematični pregled literature

Slika 5: Članki, glede na raven raziskave
V zadnjem koraku smo razvrstili članke glede na vrsto inovacije, ki je bila obravnava-
na. Odločili smo se, da bomo sledili tipologiji Hjalagerjeve (2010), ki se nanaša na turistič-
no panogo. Ker pa se avtorji v naših proučevanih člankih odločajo tudi za druge tipologije,
je bilo članke težko razvrstiti le ob upoštevanju Hjalagerjeve (2010). Še več, številni članki
obravnavajo popolnoma druge vrste inovacij ali pa jih obravnavajo celo zelo na splošno in
jih zato ni bilo mogoče uvrstiti v nobeno od teh kategorij. V sliki 6 je predstavljena poraz-
delitev kategorij. Večina člankov, to je 41 (26,97 %) razpravlja o procesni inovaciji. Ti članki
večinoma vključujejo tudi tehnološke inovacije, kar v turizmu pomeni uvajanje informacij-
ske in komunikacijske tehnologije IKT v poslovanje, spletne strani, družabna omrežja, e-re-
zervacije, e-pošto kot sredstvo komuniciranja in druge tehnološke izboljšave. 28 (18,42 %)
člankov obravnava inovacije na zelo splošen način in se ne osredotočajo samo na določeno
vrsto inovacij. Ti članki vključujejo opis aktivnosti na področju inovativnosti v podjetjih in
analizirajo vpliv strategij na področju inovativnosti v regijah. Naslednja skupina 16 (10,53
%) člankov obravnava organizacijske inovacije. Enako število člankov se ukvarja z neko
mešanico petih vrst inovacij po Hjalagerjevi (2010) ali drugih možnih kombinacij. Nasle-
dnja skupina člankov, 13 (8,55 %) obravnava produktne/storitvene inovacije. Ostali članki
so nadvse raznoliki: sedem (4,61 %) člankov obravnava pomen znanja in prenosa znanja za
inovacije, šest (3,95 %) člankov obravnava inovativnost kot pomemben okoljski dejavnik,
pet (3,29 %) jih obravnava inovativnosti kot eno od značilnosti podjetnikov. Trije (1,97 %)
članki so teoretični članki o inovativnosti in trije (1,97 %) razpravljajo o različnih vrstah
inovativnosti (uporabljajo druge tipologije). V vzorcu najdemo še članke o zelenih inovaci-
jah (3 oziroma 1,97 %), managerskih inovacijah (3 oziroma 1,97 %), enega o trženjskih ino-
vacijah in enega o inovacijah kot inputa v poslovnih procesih.

21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28