Page 147 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 147
Empirična raziskava

V šestem poglavju se bomo posvetili empirični raziskavi in njenim ugoto-
vitvam. Namen raziskave je izdelati model vplivnih dejavnikov uspešne-
ga managementa znanja. Preverili bomo naše predpostavke in ugotavljali,
ali velja predpostavljena povezava, da dejavniki kot so vodenje, organiza-
cijska kultura, človeški kapital, informacijska-komunikacijska tehnologija,
sistem nagrajevanja in organizacijska struktura vplivajo na uspešnost ma-
nagementa znanja ter ali se ta odraža v vpliv uspešnosti poslovanja, merje-
no s finančnim in nefinančnim kazalnikom. Empirično raziskavo bomo
začeli s sestavo vprašalnika, nato bomo predstavili vzorec in proces zbira-
nja podatkov ter na kratko predstavili opisne statistike. Da bi uspešno upo-
rabili metodologijo strukturnih linearnih enačb, bomo predhodno opra-
vili preverjanje navedenih predpostavk s faktorsko analizo. S preverjanjem
konceptualnega modela dobimo tudi vpogled v to, kakšna je splošna spre-
jemljivost predpostavljenega modela kot celote ter kakšne bi lahko bile mo-
žne izboljšave.
Konceptualni okvir raziskave
Načrt raziskave predvideva najprej preučitev teoretičnih izhodišč, izbiro
pomembnih in merljivih dejavnikov managementa znanja ter opredelitev
uspešnosti poslovanja in povezav med navedenimi spremenljivkami. Na tej
osnovi smo opredelili konceptualni model (Slika 20). Slika 21 prikazuje
konceptualni okvir raziskovanja, ki je predstavljen v petih korakih.
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152