Page 151 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 151
Empirična raziskava

− OK5: V naši organizaciji je prisotna visoka raven opolnomočenje

zaposlenih, da raziščejo nove možnosti.

− OK6: V naši organizaciji so posamezniki spodbujeni, da vprašajo.
− OK7: V naši organizaciji je izmenjava znanja razumljena kot pred-

nost.

Vodenje 151
Za področje vodenja bodo ocenjeni naslednji elementi: vodja deluje kot ka-
talizator za MZ,1 management vzpostavlja potrebne pogoje za MZ, mana-
gement deluje kot vzor za želeno vedenje, vodja spodbuja ustvarjanje, iz-
menjavo in uporabo znanja, management priznava MZ kot pomemben
dejavnik poslovnega uspeha, management izkazuje zavezanost MZ, mana-
gement kaže podporo MZ.

Preglednica 10 prikazuje področja, na katerem se ponavadi nanašajo
vprašanja za merjenje elementov vodenja (v zvezi z managementom zna-
nja), ki so jih avtorji že uporabili v svojih raziskavah.

Preglednica 10: Področja merjenja elementov vodenja.

Elementi – Področje Avtor
Management deluje kot katalizator za MZ
Management vzpostavlja potrebne pogoje za MZ Storey in Barnett 2000;
Management deluje kot vzor za želeno vedenje DeTienne et al. 2004;
Management spodbuja ustvarjanje, izmenjavo in uporabo znanja Wong in Aspinwall 2005;
Management priznava MZ kot pomemben dejavnik poslovnega uspeha Akhavan, Jafari in Fathian 2006;
Management izkazuje zavezanost MZ Singh 2008.
Management kaže podporo MZ

Za ocenjevanje elementov vodenja lahko glede na zgoraj zapisano upo-
rabimo naslednja vprašanja:

− V1: Management deluje kot katalizator za management znanja.
− V2: Management vzpostavlja potrebne pogoje za management

znanja.

− V3: Management deluje kot vzor za želeno vedenje.
− V4: Management spodbuja ustvarjanje, izmenjavo in uporabo

znanja.

− V5: Management priznava management znanja kot pomemben

dejavnik poslovnega uspeha.

− V6: Management izkazuje zavezanost managementu znanja.
− V7: Management kaže podporo managementu znanja.

1 MZ – management znanja
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156