Page 150 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 150
avniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
be, obseg prihodkov v letu 2012 in obseg dobičkonosnosti v zadnjih treh
letih ter kontaktni podatki osebe, ki je izpolnjevala vprašalnik (po želji).
Vprašalnik je vseboval tudi vprašanja v zvezi z dejavniki vpliva, kot so
vodenje, sistem nagrajevanja, človeški kapital, organizacijska kultura, in-
formacijska tehnologija, organizacijska struktura ter vprašanja v zvezi z
managementom znanja in uspešnostjo poslovanja. Za ocenjevanje je bila
izbrana Likertova lestvica od 1 do 5 (in X), kjer velja: 1 – sploh ne drži in 5
– popolnoma drži, X – ne vem oziroma ne morem odgovoriti.
Organizacijska kultura
Za področje organizacijske kulture bodo v empirični raziskavi ocenjeni
naslednji elementi: kultura, ki ceni iskanje znanja in reševanje problemov;
visoka raven zaupanja med zaposlenimi v izmenjavi znanja; odkrito prizna-
150 vanje napak, brez strahu pred kaznijo; obseg sodelovanja med zaposlenimi;
spodbujanje timskega dela: opolnomočenje zaposlenih, da raziščejo nove
možnosti; spodbujanje posameznikov, da postavljajo vprašanja; sprejema-
nje izmenjave znanja (ne kopičenje) kot prednost.
Preglednica 9 prikazuje vprašanja za merjenje elementov organizacij-
ske kulture, ki so bila že uporabljana v predhodnim raziskavah.
Preglednica 9: Področja merjenja elementov organizacijske kulture.
Elementi – Področje Avtor
Kultura, ki ceni iskanje znanja in reševanje problemov
Visoka raven zaupanja med zaposlenimi Sveiby 2002;
Odkrito priznavanje napak, brez strahu pred kaznijo Wong in Aspinwall 2005;
Spodbujanje sodelovanja med zaposlenimi Yeh, Ali in Ho 2006;
Opolnomočenje zaposlenih, da raziščejo nove možnosti Theriou, Maditinos in Theriou 2011.
Posamezniki so spodbujeni, da vprašajo
Izmenjava znanja kot prednost
Na podlagi navedenih področij organizacijske kulture smo oblikova-
li osem vprašanj, ki smo jih namenili ocenjevanju dejavnika organizacijske
kulture. Z oznako OKx smo označili zaporedno številko vprašanja za mer-
jenje vpliva na uspešnost managementa znanja v vprašalniku.
− OK1: V naši organizaciji je prisotna kultura, ki ceni znanje.
− OK2: V naši organizaciji prevladuje visoka raven zaupanja med
zaposlenimi pri izmenjavi znanja.
− OK3: V naši organizaciji prevladuje odkrito priznavanje napak,
brez strahu pred kaznijo.
− OK4: V naši organizaciji se spodbuja sodelovanje med zaposleni-
mi.
be, obseg prihodkov v letu 2012 in obseg dobičkonosnosti v zadnjih treh
letih ter kontaktni podatki osebe, ki je izpolnjevala vprašalnik (po želji).
Vprašalnik je vseboval tudi vprašanja v zvezi z dejavniki vpliva, kot so
vodenje, sistem nagrajevanja, človeški kapital, organizacijska kultura, in-
formacijska tehnologija, organizacijska struktura ter vprašanja v zvezi z
managementom znanja in uspešnostjo poslovanja. Za ocenjevanje je bila
izbrana Likertova lestvica od 1 do 5 (in X), kjer velja: 1 – sploh ne drži in 5
– popolnoma drži, X – ne vem oziroma ne morem odgovoriti.
Organizacijska kultura
Za področje organizacijske kulture bodo v empirični raziskavi ocenjeni
naslednji elementi: kultura, ki ceni iskanje znanja in reševanje problemov;
visoka raven zaupanja med zaposlenimi v izmenjavi znanja; odkrito prizna-
150 vanje napak, brez strahu pred kaznijo; obseg sodelovanja med zaposlenimi;
spodbujanje timskega dela: opolnomočenje zaposlenih, da raziščejo nove
možnosti; spodbujanje posameznikov, da postavljajo vprašanja; sprejema-
nje izmenjave znanja (ne kopičenje) kot prednost.
Preglednica 9 prikazuje vprašanja za merjenje elementov organizacij-
ske kulture, ki so bila že uporabljana v predhodnim raziskavah.
Preglednica 9: Področja merjenja elementov organizacijske kulture.
Elementi – Področje Avtor
Kultura, ki ceni iskanje znanja in reševanje problemov
Visoka raven zaupanja med zaposlenimi Sveiby 2002;
Odkrito priznavanje napak, brez strahu pred kaznijo Wong in Aspinwall 2005;
Spodbujanje sodelovanja med zaposlenimi Yeh, Ali in Ho 2006;
Opolnomočenje zaposlenih, da raziščejo nove možnosti Theriou, Maditinos in Theriou 2011.
Posamezniki so spodbujeni, da vprašajo
Izmenjava znanja kot prednost
Na podlagi navedenih področij organizacijske kulture smo oblikova-
li osem vprašanj, ki smo jih namenili ocenjevanju dejavnika organizacijske
kulture. Z oznako OKx smo označili zaporedno številko vprašanja za mer-
jenje vpliva na uspešnost managementa znanja v vprašalniku.
− OK1: V naši organizaciji je prisotna kultura, ki ceni znanje.
− OK2: V naši organizaciji prevladuje visoka raven zaupanja med
zaposlenimi pri izmenjavi znanja.
− OK3: V naši organizaciji prevladuje odkrito priznavanje napak,
brez strahu pred kaznijo.
− OK4: V naši organizaciji se spodbuja sodelovanje med zaposleni-
mi.