Page 152 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 152
avniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
Informacijska-komunikacijska tehnologija
Za področje informacijske-komunikacijske tehnologije bodo v empirič-
ni raziskavi ocenjeni naslednji elementi: uporaba ustreznega MZ sistema,
uporaba IKT orodij (sodelovalnih orodij, baze znanja, ki iščejo orodja, sis-
temi za upravljanje dokumentov, inteligentni sistemi itd.), uporaba intra-
neta ali interneta, ustrezne strukture znanja ali skupine za odlagališče,
enostavnost uporabe IKT, ustreznost sistema MZ glede na potrebe upo-
rabnikov, uporaba IKT orodij za shranjevanje znanja (s pomočjo informa-
cijskih orodij shranjujemo: podatke o dobaviteljih, strankah, izvedenih na-
logah in dejavnostih ...), uporaba IKT orodij za izboljšanje kakovosti in
učinkovitosti dela.
V Preglednici 11 so prikazana področja, na katera se ponavadi nanaša-
jo vprašanja za merjenje elementov informacijske-komunikacijske tehnolo-
152 gije (v zvezi z managementom znanja), ki so jih avtorji že uporabili v svo-
jih raziskavah.
Preglednica 11: Področja merjenja dejavnika informacijske-komunikacijske tehnologije.
Elementi – Področje Avtor
Uporaba ustreznega MZ sistema
Uporaba tehnoloških orodij (sodelovalnih orodij, baze znanja, ki iščejo orodja, sistemi za
upravljanje dokumentov, inteligentni sistemi itd.) Darroch 2003;
Lee in Choi 2003;
Uporaba intraneta ali interneta, ustrezne strukture znanja ali skupine za odlagališče Kulkarni in Louis 2003;
Enostavnost uporabe tehnologij Wong in Aspinwall 2005;
Ustreznost sistema MZ glede na potrebe uporabnikov
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za shranjevanje znanja (s pomočjo in- Wu in Wang 2006;
formacijskih-komunikacijskih orodij shranjujemo: podatke o dobaviteljih, strankah, izve- Yeh, Ali in Ho 2006.
denih nalogah in dejavnostih ...)
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za izboljšanje kakovosti in učinkovito-
sti dela
Iz zgoraj navedenih področij znanja smo oblikovali sedem vprašanj, ki
so namenjena ocenjevanju dejavnika informacijska tehnologija.
− IKT1: V naši organizaciji uporabljamo ustrezen sistem mana-
gemnta znanja (MZ).
− IKT2: V naši organizaciji uporabljamo različna IKT orodja (npr.
sodelovalna orodja, baze znanja, sisteme za upravljanje dokumen-
tov, inteligentne sisteme itd.) za podporo MZ.
− IKT3: V naši organizaciji uporabljamo intranet (ali internet) za
podporo MZ.
− IKT4: V naši organizaciji je enostavno uporabljati IKT za podpo-
ro MZ.
Informacijska-komunikacijska tehnologija
Za področje informacijske-komunikacijske tehnologije bodo v empirič-
ni raziskavi ocenjeni naslednji elementi: uporaba ustreznega MZ sistema,
uporaba IKT orodij (sodelovalnih orodij, baze znanja, ki iščejo orodja, sis-
temi za upravljanje dokumentov, inteligentni sistemi itd.), uporaba intra-
neta ali interneta, ustrezne strukture znanja ali skupine za odlagališče,
enostavnost uporabe IKT, ustreznost sistema MZ glede na potrebe upo-
rabnikov, uporaba IKT orodij za shranjevanje znanja (s pomočjo informa-
cijskih orodij shranjujemo: podatke o dobaviteljih, strankah, izvedenih na-
logah in dejavnostih ...), uporaba IKT orodij za izboljšanje kakovosti in
učinkovitosti dela.
V Preglednici 11 so prikazana področja, na katera se ponavadi nanaša-
jo vprašanja za merjenje elementov informacijske-komunikacijske tehnolo-
152 gije (v zvezi z managementom znanja), ki so jih avtorji že uporabili v svo-
jih raziskavah.
Preglednica 11: Področja merjenja dejavnika informacijske-komunikacijske tehnologije.
Elementi – Področje Avtor
Uporaba ustreznega MZ sistema
Uporaba tehnoloških orodij (sodelovalnih orodij, baze znanja, ki iščejo orodja, sistemi za
upravljanje dokumentov, inteligentni sistemi itd.) Darroch 2003;
Lee in Choi 2003;
Uporaba intraneta ali interneta, ustrezne strukture znanja ali skupine za odlagališče Kulkarni in Louis 2003;
Enostavnost uporabe tehnologij Wong in Aspinwall 2005;
Ustreznost sistema MZ glede na potrebe uporabnikov
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za shranjevanje znanja (s pomočjo in- Wu in Wang 2006;
formacijskih-komunikacijskih orodij shranjujemo: podatke o dobaviteljih, strankah, izve- Yeh, Ali in Ho 2006.
denih nalogah in dejavnostih ...)
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za izboljšanje kakovosti in učinkovito-
sti dela
Iz zgoraj navedenih področij znanja smo oblikovali sedem vprašanj, ki
so namenjena ocenjevanju dejavnika informacijska tehnologija.
− IKT1: V naši organizaciji uporabljamo ustrezen sistem mana-
gemnta znanja (MZ).
− IKT2: V naši organizaciji uporabljamo različna IKT orodja (npr.
sodelovalna orodja, baze znanja, sisteme za upravljanje dokumen-
tov, inteligentne sisteme itd.) za podporo MZ.
− IKT3: V naši organizaciji uporabljamo intranet (ali internet) za
podporo MZ.
− IKT4: V naši organizaciji je enostavno uporabljati IKT za podpo-
ro MZ.