Page 67 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 67
Management znanja

units«, »3M« sebe imenuje družbo znanja, podjetje »Steelcase«, je podje-
tje, ki prodaja pisarniško opremo in zase pravijo: da prodaja znanje.

Raziskava KPMG Consulting (2000) je bila opravljena v juliju in avgu-
stu leta 1999 med direktorji podjetja, šefi in direktorji trženja in odgovor-
nimi za management znanja v 423 organizacijah z letnim prihodkom v vi-
šini 347.000.000 USD.

67

Slika 11: Potencialna vloga managementa znanja.
Vir: KPMG Consulting 2000.

Anketiranci so bili zaprošeni, da podajo svoje stališče o morebitni vlo-
gi, ki jo ima lahko management znanja pri izpolnjevanju posebnih orga-
nizacijskih ciljev. Predlagana lestvica odgovorov od 1 do 10 je označevala
stopnjo pomembnosti managementa znanja za doseganje določenih rezul-
tatov, s tem da ocena 1 pomeni, ne tako pomembno vlogo, in ocena 10 naj-
bolj pomembno. Kot lahko vidite na Sliki 14, so anketiranci z oceno 7,9
označili pomen managementa znanja pri doseganju konkurenčne prednos-
ti, z oceno 7,5 izboljšanje trženja, 7,2 pri dokazovanju uporabniškega pou-
darka, 5,7 pri negovanju razvoja zaposlenih, 6,4 v inovaciji izdelkov, 6,3 za
povečanje prihodkov in 6,3 v povečanje dobička. Podatki kažejo, da anke-
tiranci verjamejo, da igra management znanja ključno vlogo pri doseganju
mnogih zelo pomembnih organizacijskih ciljev.

Management znanja je dosegel kritično vprašanje prilagoditve organi-
zacije, obstoja in konkurence zaradi vse večje prisotnosti sprememb v oko-
lju. Na eni strani zahteva management znanja iskanje enotnosti informacij-
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72