Page 71 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 71
Dejavniki vpliva
na management znanja
Namen te raziskave je ugotoviti, kako posebni dejavniki vplivajo na uspeš-
no izvajanje managementa znanja. Pri opredeljevanju ključnih dejavnikov,
ki vplivajo na uspeh managementa znanja, se moramo zavedati, da manage-
ment znanja predstavlja zapleten odnos med človeškim dejavnikom in teh-
nologijo, ter da je znanje subjektivna kategorija, ker vsaka organizacija sama
opredeljuje pozitivno znanje, ki ji omogoča ustvarjanje dodane vrednosti.
Ob upoštevanju tega je mogoče pristopiti k oblikovanju okvira za uspešno
izvajanje managementa znanja.
Pregled literature
Pri opredeljevanju ključnih dejavnikov in njihovega vpliva na uspešen mana-
gement znanja smo se oprli na pestro izbiro literature o tej temi (Davenport
in Prusak 1998; Skyrme in Amidon 1997; Ginsberg in Kambil 1999; Da-
venport in Prusak 2000; Skyrme 2000; Heisig in Vorbeck 2001; Bixler 2002;
Davenport in Probst 2002; Choureides, Longbottom in Murphy 2003; Ro-
binson et al. 2006; Yang, Fang in Lin 2010; Girneine 2014). Dela smo v na-
daljevanju kronološko razvrstili.
Davenport in Prusak (1998) opredeljujeta osem dejavnikov, ki so skupni
uspešnim projektom managementa znanja, in sicer: podpora vršne ravni ma-
nagementa, jasno opredeljeni cilji sistema managementa znanja, povezanost
z ekonomsko uspešnostjo, kanali za prenos znanja, motivacijske spodbude
za uporabnike managementa znanja, kultura organizacije v podporo mana-
gementa znanja, trdna tehnična in organizacijska infrastruktura in prožna
struktura znanja.
na management znanja
Namen te raziskave je ugotoviti, kako posebni dejavniki vplivajo na uspeš-
no izvajanje managementa znanja. Pri opredeljevanju ključnih dejavnikov,
ki vplivajo na uspeh managementa znanja, se moramo zavedati, da manage-
ment znanja predstavlja zapleten odnos med človeškim dejavnikom in teh-
nologijo, ter da je znanje subjektivna kategorija, ker vsaka organizacija sama
opredeljuje pozitivno znanje, ki ji omogoča ustvarjanje dodane vrednosti.
Ob upoštevanju tega je mogoče pristopiti k oblikovanju okvira za uspešno
izvajanje managementa znanja.
Pregled literature
Pri opredeljevanju ključnih dejavnikov in njihovega vpliva na uspešen mana-
gement znanja smo se oprli na pestro izbiro literature o tej temi (Davenport
in Prusak 1998; Skyrme in Amidon 1997; Ginsberg in Kambil 1999; Da-
venport in Prusak 2000; Skyrme 2000; Heisig in Vorbeck 2001; Bixler 2002;
Davenport in Probst 2002; Choureides, Longbottom in Murphy 2003; Ro-
binson et al. 2006; Yang, Fang in Lin 2010; Girneine 2014). Dela smo v na-
daljevanju kronološko razvrstili.
Davenport in Prusak (1998) opredeljujeta osem dejavnikov, ki so skupni
uspešnim projektom managementa znanja, in sicer: podpora vršne ravni ma-
nagementa, jasno opredeljeni cilji sistema managementa znanja, povezanost
z ekonomsko uspešnostjo, kanali za prenos znanja, motivacijske spodbude
za uporabnike managementa znanja, kultura organizacije v podporo mana-
gementa znanja, trdna tehnična in organizacijska infrastruktura in prožna
struktura znanja.