Page 73 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 73
Dejavniki vpliva na management znanja 73
ustrezne organizacijske klime ter ustreznega načina izobraževanja uporab-
nikov.
Mason in Pauleen (2003) poudarjata predvsem naslednje dejavnike us-
peha: klima, ljudje in zaupanje, vodstvo in motivacija ter širjenje znanja in
komunikacija.
Robinson et al. (2006) na podlagi študije primera ugotavljajo, da ključne
dejavnike uspeha managementa znanja lahko združimo v naslednje katego-
rije: motivacija in zavedanje prednosti in koristi managementa znanja, stra-
tegija managementa znanja, ljudje, informacijska orodja, načrt nagrajevanja
za širjenje znanja, organizacijska klima ter povezava med znanjem in izbolj-
šavami poslovnih procesov.
Artail (2006) strnjeno opisuje ključne dejavnike uspeha managementa
znanja in jih združuje v naslednje kategorije: zavzetost, podpora vodstva in
ustvarjanje ustrezne organizacijske klime, strategija managementa znanja,
zavzetost in podpora uporabnikov, ustrezna tehnološka infrastruktura, šir-
jenje informacij in učenje na napakah, izobraževanje uporabnikov, razpolo-
žljivost virov znanja, povezava med znanjem in poslovnimi procesi ter zmo-
gljiva informacijska orodja, ki imajo uporabniku prijazne vmesnike.
Hefke in Kleiner (2007) ugotavljata, da sta ključna dejavnika uspeha
managementa znanja merjenje učinkov managementa znanja. Yang (2010)
trdi da je ključni dejavnik vpliva na uspeh managementa znanja organiza-
cijsko znanje in strategija. Tudi Girneine (2014) ugotavlja, da so ključni de-
javniki uspeha managementa znanja organizacijska kultura, struktura, uče-
nje in inovacije.
Na podlagi navedenih ugotovitev lahko sklepamo, da različni avtorji v
svojih teoretičnih in empiričnih raziskavah prihajajo do podobnih zaključ-
kov o tem, kaj so ključni dejavniki uspeha na področju managementa znanj.
Razen predstavljenih dejavnikov je pregled ključnih dejavnikov uspeha ma-
nagementa znanja prikazan v Preglednici 1.
Dejavniki vpliva na management znanja
Na podlagi analize navedenih teoretičnih virov, smo se odločili kot dejav-
nike vpliva na uspešnost managementa znanja, podrobneje predstaviti nas-
lednje dejavnike: organizacijsko kulturo, človeški kapital, vodenje, informa-
cijsko-komunikacijsko tehnologijo, sistem nagrajevanja in organizacijsko
strukturo.
ustrezne organizacijske klime ter ustreznega načina izobraževanja uporab-
nikov.
Mason in Pauleen (2003) poudarjata predvsem naslednje dejavnike us-
peha: klima, ljudje in zaupanje, vodstvo in motivacija ter širjenje znanja in
komunikacija.
Robinson et al. (2006) na podlagi študije primera ugotavljajo, da ključne
dejavnike uspeha managementa znanja lahko združimo v naslednje katego-
rije: motivacija in zavedanje prednosti in koristi managementa znanja, stra-
tegija managementa znanja, ljudje, informacijska orodja, načrt nagrajevanja
za širjenje znanja, organizacijska klima ter povezava med znanjem in izbolj-
šavami poslovnih procesov.
Artail (2006) strnjeno opisuje ključne dejavnike uspeha managementa
znanja in jih združuje v naslednje kategorije: zavzetost, podpora vodstva in
ustvarjanje ustrezne organizacijske klime, strategija managementa znanja,
zavzetost in podpora uporabnikov, ustrezna tehnološka infrastruktura, šir-
jenje informacij in učenje na napakah, izobraževanje uporabnikov, razpolo-
žljivost virov znanja, povezava med znanjem in poslovnimi procesi ter zmo-
gljiva informacijska orodja, ki imajo uporabniku prijazne vmesnike.
Hefke in Kleiner (2007) ugotavljata, da sta ključna dejavnika uspeha
managementa znanja merjenje učinkov managementa znanja. Yang (2010)
trdi da je ključni dejavnik vpliva na uspeh managementa znanja organiza-
cijsko znanje in strategija. Tudi Girneine (2014) ugotavlja, da so ključni de-
javniki uspeha managementa znanja organizacijska kultura, struktura, uče-
nje in inovacije.
Na podlagi navedenih ugotovitev lahko sklepamo, da različni avtorji v
svojih teoretičnih in empiričnih raziskavah prihajajo do podobnih zaključ-
kov o tem, kaj so ključni dejavniki uspeha na področju managementa znanj.
Razen predstavljenih dejavnikov je pregled ključnih dejavnikov uspeha ma-
nagementa znanja prikazan v Preglednici 1.
Dejavniki vpliva na management znanja
Na podlagi analize navedenih teoretičnih virov, smo se odločili kot dejav-
nike vpliva na uspešnost managementa znanja, podrobneje predstaviti nas-
lednje dejavnike: organizacijsko kulturo, človeški kapital, vodenje, informa-
cijsko-komunikacijsko tehnologijo, sistem nagrajevanja in organizacijsko
strukturo.