Page 40 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 40
2 Pojmovanje koncepta zunanjega izvajanja dejavnosti

poslovanja. Ta element in hkrati izkazani prihranki pri izvajanju po-
slovnih procesov so dandanes pri zunanjem izvajanju dejavnosti po-
stali nekaj povsem samoumevnega. Naročniki zunanjega izvajanja
namreč danes poleg očitnega, iščejo še dodatne vzvode za nadgra-
dnjo odnosa z izvajalcem dejavnosti. Od njih pričakujejo partner-
ski odnos in podrobnejše poznavanje prenesenih dejavnosti, hkrati
pa tudi sodelovanje pri razvoju in doseganju učinkovitosti prene-
sene dejavnosti. Trend gre v smeri zviševanja stopnje zaupanja do
te mere, da bodo organizacije v vlogi naročnika zunanjim izvajalcev
v izvajanje zaupale tudi dejavnosti, ki so bile do nedavnega oprede-
ljene kot temeljne in kot take neizločljive iz okvirov lastne izvedbe.
Novejše generacije naročnikov bi na račun prenosa večjega dela de-
javnosti in odgovornosti v zunanje izvajanje znatno povečale svoje
zmogljivosti.

Izvajanje storitev lahko zagotovo uvrščamo med eno izmed najfle-
ksibilnejših gospodarskih panog. Terja namreč stalno in predvsem
hitro prilagajanje naročnikom, s ciljem zadovoljevanja potreb konč-
nih potrošnikov. Vedno novi in personalizirani proizvodi, izvajalcem
logističnih storitev predstavljajo bodoče trende usmerjanja poslov-
nih dejavnosti, hkrati pa tudi zahtevne izzive. Trende logistične pa-
noge slovenskega okolja bomo na podlagi ugotovitev naše raziskave
podrobneje opredelili v empiričnem delu naloge, v evropskem me-
rilu pa jih v povzetkih naslednjih alinej opredeljujemo po Lofversu
(2013):

• Približevanje potrebam odjemalcev. Evropski izvajalci logističnih
storitev približevanje, doseganje in izpolnjevanje potreb opre-
deljujejo kot najpomembnejši trend in izziv panoge.

• Mrežno gospodarstvo. V današnjem času in zaostrenih gospodar-
skih razmerah koncept samostojnosti in avtonomnosti izvajal-
cev logističnih storitev za doseganje učinkovitega poslovanja ne
zadošča več. Organizacije so za dosego zastavljenih ciljev prisi-
ljene tako v vertikalno kot tudi horizontalno integracijo celo-
tne oskrbovalne verige. Organizacije morajo preseči miselnost
individualnega igralca na trgu in jo nadomestiti z miselnostjo
mrežnega povezovanja.

38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45