Page 42 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 42
ojmovanje koncepta zunanjega izvajanja dejavnosti
Približevanje potrebam odjemalcev 22
Pravočasna dostava 17
Zelena logistika 18
Čas dostave 13
Inovacije 11
10
Družbena odgovornost 7
Stroški logističnih storitev 5
Kvaliteta logističnih storitev 2
Časovna prilagodljivost
Slika 2.2 Trendi v logistični dejavnosti – ocenjeni po pomembnosti
(povzeto po b v l International 2013, 16)
Vrednost svetovnega trga 3 p l (zunanjega izvajanja logističnih
storitev op. a.) je 250,2 milijarde dolarjev in se je v sedmih letih pove-
čala za 67 odstotkov. Analitiki Armstrong & Associates ugotavljajo,
da stranke v povprečju uporabljajo tri storitve 3 p l, nekatere tudi
50 in več. Značilno je, da med storitvami 3 p l prevladujejo prevo-
zne storitve. Od skupaj 6.398 odnosov med strankami in ponudniki
storitev 3pl gre pri 1.184 ali 18,5 odstotka odnosov za strateško upo-
rabo storitev 3p l in/ali storitve upravljanja dobavne verige. Takšni
strateški odnosi so bili v preteklosti značilni predvsem za avtomo-
bilsko in tehnološko industrijo, zdaj pa se njihovo število povečuje
tudi v trgovini na drobno in industrijskih panogah (Pavlin 2014).
Pavlin (2014) ugotavlja, da je povprečna letna rast uporabe logi-
stičnih storitev pri tehnoloških podjetjih v letih od 2005 do 2013 zna-
šala 9,3 odstotka in da so trendi razvoja te dejavnosti ugodni, saj se
povpraševanje po teh storitvah povečuje povsod po svetu. Poročilo
o trendih panoge zunanjega izvajanja dejavnosti logističnih storitev
in odnosov z odjemalci, ki so ga pripravili v organizaciji Armstrong
& Associates, smo preučili tudi sami. Na podlagi tega smo pripravili
sliko 2.3, iz katere je razvidna pričakovana nadaljnja rast panoge zu-
nanjega izvajanja dejavnosti logističnih dejavnosti – po posameznih
panogah naročnikov/odjemalcev storitev.
Na podlagi gospodarskih gibanj posameznih panog in doseženih
rasti do leta 2013 lahko torej sklepamo, da največji tržni potencial
svetovnim izvajalcem logističnih storitev predstavljajo zdravstveno
varstvo, industrija ter panoga proizvodnje prehrambnih izdelkov in
živil.
40
Približevanje potrebam odjemalcev 22
Pravočasna dostava 17
Zelena logistika 18
Čas dostave 13
Inovacije 11
10
Družbena odgovornost 7
Stroški logističnih storitev 5
Kvaliteta logističnih storitev 2
Časovna prilagodljivost
Slika 2.2 Trendi v logistični dejavnosti – ocenjeni po pomembnosti
(povzeto po b v l International 2013, 16)
Vrednost svetovnega trga 3 p l (zunanjega izvajanja logističnih
storitev op. a.) je 250,2 milijarde dolarjev in se je v sedmih letih pove-
čala za 67 odstotkov. Analitiki Armstrong & Associates ugotavljajo,
da stranke v povprečju uporabljajo tri storitve 3 p l, nekatere tudi
50 in več. Značilno je, da med storitvami 3 p l prevladujejo prevo-
zne storitve. Od skupaj 6.398 odnosov med strankami in ponudniki
storitev 3pl gre pri 1.184 ali 18,5 odstotka odnosov za strateško upo-
rabo storitev 3p l in/ali storitve upravljanja dobavne verige. Takšni
strateški odnosi so bili v preteklosti značilni predvsem za avtomo-
bilsko in tehnološko industrijo, zdaj pa se njihovo število povečuje
tudi v trgovini na drobno in industrijskih panogah (Pavlin 2014).
Pavlin (2014) ugotavlja, da je povprečna letna rast uporabe logi-
stičnih storitev pri tehnoloških podjetjih v letih od 2005 do 2013 zna-
šala 9,3 odstotka in da so trendi razvoja te dejavnosti ugodni, saj se
povpraševanje po teh storitvah povečuje povsod po svetu. Poročilo
o trendih panoge zunanjega izvajanja dejavnosti logističnih storitev
in odnosov z odjemalci, ki so ga pripravili v organizaciji Armstrong
& Associates, smo preučili tudi sami. Na podlagi tega smo pripravili
sliko 2.3, iz katere je razvidna pričakovana nadaljnja rast panoge zu-
nanjega izvajanja dejavnosti logističnih dejavnosti – po posameznih
panogah naročnikov/odjemalcev storitev.
Na podlagi gospodarskih gibanj posameznih panog in doseženih
rasti do leta 2013 lahko torej sklepamo, da največji tržni potencial
svetovnim izvajalcem logističnih storitev predstavljajo zdravstveno
varstvo, industrija ter panoga proizvodnje prehrambnih izdelkov in
živil.
40