Page 44 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 44
ojmovanje koncepta zunanjega izvajanja dejavnosti
Računalništvo v oblaku 36
Analiza masovnih podatkov
Vzdrževanje aplikacij in podpora 21
Zunanje izvajanje IT-storitev* 20
Pomoč in podpora uporabnikom
23
Podatkovni center 23
26
Slika 2.4 Trendi v dejavnosti i t rešitev – ocenjena vrednost rasti (povzeto
po Ernst & Young 2013, 21; Deloitte 2014, 21), * v kombinaciji
z izvajanjem poslovnih procesov
Potrošniki in prodaja na drobno 18
Javna služba 17
16
Avt. ind., strojništvo in obramba 15
Finančne storitve 15
11
Telek., visoka teh. in mediji
Industrijski/poslovni procesi
Slika 2.5 Rast zunanjega izvajanja i t storitev – ocenjena po posameznih
panogah (povzeto po A. T. Kearney 2013)
ocenjeni rasti na sliki 2.4 prikazujemo pomembne trende v okviru
panoge zunanjega izvajanja i t storitev.
Poleg računalništva v oblaku zelo pomembno vlogo in tržni po-
tencial v prihodnosti izkazuje tudi zagotavljanje podatkovnih ka-
pacitet oziroma tako imenovanih podatkovnih centrov. Z gledišča
globalizacije dostopa do podatkov čezmejnih ovir praktično ni, kar
pomeni, da bi se storitev koriščenja kapacitet podatkovnih centrov
lahko uspešno tržila tudi na mednarodnih trgih.
Gibanje oziroma rast koriščenja zunanjega izvajanja i t rešitev se
med naročniki po posameznih panogah razlikuje. Ocenjena letna
rast dejavnosti zunanjega izvajanja dejavnosti je razvidna s slike 2.5,
pogojena pa je tudi s stopnjo tehnološke razvitosti naročnika, nje-
govega portfelja storitev, življenjskega cikla produktov in podob-
no.
Ugotovimo lahko, da najvišjo ocenjeno rast izkazujeta panoga za-
dovoljevanja potreb potrošnikov in prodaje na drobno ter panoga
javnega sektorja oziroma javnih služb. Gre za panogi, ki sta pri izva-
janju svojih procesov slabše informacijsko podprti, zato tudi izka-
zujeta višjo raven potreb po zagotavljanju rešitev na strani zunanjih
izvajalcev.
42
Računalništvo v oblaku 36
Analiza masovnih podatkov
Vzdrževanje aplikacij in podpora 21
Zunanje izvajanje IT-storitev* 20
Pomoč in podpora uporabnikom
23
Podatkovni center 23
26
Slika 2.4 Trendi v dejavnosti i t rešitev – ocenjena vrednost rasti (povzeto
po Ernst & Young 2013, 21; Deloitte 2014, 21), * v kombinaciji
z izvajanjem poslovnih procesov
Potrošniki in prodaja na drobno 18
Javna služba 17
16
Avt. ind., strojništvo in obramba 15
Finančne storitve 15
11
Telek., visoka teh. in mediji
Industrijski/poslovni procesi
Slika 2.5 Rast zunanjega izvajanja i t storitev – ocenjena po posameznih
panogah (povzeto po A. T. Kearney 2013)
ocenjeni rasti na sliki 2.4 prikazujemo pomembne trende v okviru
panoge zunanjega izvajanja i t storitev.
Poleg računalništva v oblaku zelo pomembno vlogo in tržni po-
tencial v prihodnosti izkazuje tudi zagotavljanje podatkovnih ka-
pacitet oziroma tako imenovanih podatkovnih centrov. Z gledišča
globalizacije dostopa do podatkov čezmejnih ovir praktično ni, kar
pomeni, da bi se storitev koriščenja kapacitet podatkovnih centrov
lahko uspešno tržila tudi na mednarodnih trgih.
Gibanje oziroma rast koriščenja zunanjega izvajanja i t rešitev se
med naročniki po posameznih panogah razlikuje. Ocenjena letna
rast dejavnosti zunanjega izvajanja dejavnosti je razvidna s slike 2.5,
pogojena pa je tudi s stopnjo tehnološke razvitosti naročnika, nje-
govega portfelja storitev, življenjskega cikla produktov in podob-
no.
Ugotovimo lahko, da najvišjo ocenjeno rast izkazujeta panoga za-
dovoljevanja potreb potrošnikov in prodaje na drobno ter panoga
javnega sektorja oziroma javnih služb. Gre za panogi, ki sta pri izva-
janju svojih procesov slabše informacijsko podprti, zato tudi izka-
zujeta višjo raven potreb po zagotavljanju rešitev na strani zunanjih
izvajalcev.
42