Page 41 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 41
Pričakovana gibanja in smeri vključevanja zunanjih izvajalcev 2.7
• Stroškovni pritiski. S približevanjem vedno bolj zahtevnim na-
ročnikom in izvajanjem ozko specializiranih poslovnih rešitev
stroški logističnih storitev ne morejo biti več tako nizki kot v
preteklosti. Lofvers (2013) ugotavlja, da stroški logističnih sto-
ritev predstavljajo štiri do šest odstotkov prihodkov organiza-
cij, navkljub navedenemu pa v nadaljevanju ugotavlja tudi, da
se ti stroški povečujejo in pri proizvodnih organizacijah v pov-
prečju predstavljajo osem odstotkov prihodkov.
• Pomanjkanje ustreznega kadra. Raziskava, na katero se sklicuje
Lofvers, je pokazala, da bo na ravni vseh geografskih regij in pa-
nog naročnikov zunanjega izvajanja v naslednjih letih največji
izziv ravno zagotavljanje zadostnega števila ustrezno usposo-
bljenega kadra s področja logistike. Pomanjkanje kadra se tre-
nutno kaže tako na ravni operativnih kot tudi na funkcijah na-
črtovanja in nadzora. Pomanjkanje beleži kar 70 odstotkov vseh
organizacij, udeleženih v raziskavi.
• Usmerjenost k trajnostnemu razvoju. Več kot 55 odstotkov v razi-
skavi sodelujočih organizacij je okoljsko odgovornost oprede-
lilo kot pomemben del njihove logistične strategije. Dodatno
prednost bodo imele organizacije, ki bodo znale odgovoriti na
vprašanja merljivosti, ciljev in načinov ocenjevanja doseganja
družbene odgovornosti in okoljske trajnosti.
Na sliki 2.2 prikazujemo ključne trende, morda jih je bolj pravilno
poimenovati izzivi poslovnega okolja, ki bodo pomembno vplivali na
razvoj panoge logističnih storitev v prihodnjih letih. Izvajalci logi-
stičnih storitev naj jih smiselno upoštevajo, predvsem pa vsebinsko
vpeljejo v svoje poslovne modele, v nasprotnem bodo namreč težko
dosegali zahteve in želje naročnikov ter si zagotovili želeni obseg
prihodkov. Izzivi so prikazani po pomembnosti in izraženi v odstot-
kih, iz teh pa je razvidno, kako so organizacije po pomembnosti oce-
nile posamezen izziv oziroma trend poslovnih usmeritev. Na podlagi
preglednice je na primer možno sklepati, da samo še pri sedmih od-
stotkih respondentov (naročnikov zunanjih dejavnosti) drži trditev,
da so pri zunanjem izvajanju logističnih storitev najpomembnejši
dejavnik ravno stroški storitev.
39
• Stroškovni pritiski. S približevanjem vedno bolj zahtevnim na-
ročnikom in izvajanjem ozko specializiranih poslovnih rešitev
stroški logističnih storitev ne morejo biti več tako nizki kot v
preteklosti. Lofvers (2013) ugotavlja, da stroški logističnih sto-
ritev predstavljajo štiri do šest odstotkov prihodkov organiza-
cij, navkljub navedenemu pa v nadaljevanju ugotavlja tudi, da
se ti stroški povečujejo in pri proizvodnih organizacijah v pov-
prečju predstavljajo osem odstotkov prihodkov.
• Pomanjkanje ustreznega kadra. Raziskava, na katero se sklicuje
Lofvers, je pokazala, da bo na ravni vseh geografskih regij in pa-
nog naročnikov zunanjega izvajanja v naslednjih letih največji
izziv ravno zagotavljanje zadostnega števila ustrezno usposo-
bljenega kadra s področja logistike. Pomanjkanje kadra se tre-
nutno kaže tako na ravni operativnih kot tudi na funkcijah na-
črtovanja in nadzora. Pomanjkanje beleži kar 70 odstotkov vseh
organizacij, udeleženih v raziskavi.
• Usmerjenost k trajnostnemu razvoju. Več kot 55 odstotkov v razi-
skavi sodelujočih organizacij je okoljsko odgovornost oprede-
lilo kot pomemben del njihove logistične strategije. Dodatno
prednost bodo imele organizacije, ki bodo znale odgovoriti na
vprašanja merljivosti, ciljev in načinov ocenjevanja doseganja
družbene odgovornosti in okoljske trajnosti.
Na sliki 2.2 prikazujemo ključne trende, morda jih je bolj pravilno
poimenovati izzivi poslovnega okolja, ki bodo pomembno vplivali na
razvoj panoge logističnih storitev v prihodnjih letih. Izvajalci logi-
stičnih storitev naj jih smiselno upoštevajo, predvsem pa vsebinsko
vpeljejo v svoje poslovne modele, v nasprotnem bodo namreč težko
dosegali zahteve in želje naročnikov ter si zagotovili želeni obseg
prihodkov. Izzivi so prikazani po pomembnosti in izraženi v odstot-
kih, iz teh pa je razvidno, kako so organizacije po pomembnosti oce-
nile posamezen izziv oziroma trend poslovnih usmeritev. Na podlagi
preglednice je na primer možno sklepati, da samo še pri sedmih od-
stotkih respondentov (naročnikov zunanjih dejavnosti) drži trditev,
da so pri zunanjem izvajanju logističnih storitev najpomembnejši
dejavnik ravno stroški storitev.
39