Page 19 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 19
Turistično povpraševanje in turistična ponudba

Spremembo obsega na določenem intervalu med začetno vrednostjo
iccneennooebv(snPega1)oemilnaspotiobčvsnepogrsoatšmteuvpraionsvtjaipčr(nQaešgne)avaipmnojevanp(urQaješ1m)evtoaenrinjkato.enNrvčjanelnonakvor(eaednfingcloi.esantrjtocj)ecdedinoreelok(čtPnenna)
na intervalu med začetno in končno ceno in je opredeljen na naslednji na-
čin:

pri čemer je:

- E%PΔkQoeofidcsietonttndairsepkretnmeecmenboavonbeseeglaasptiočvnporsatišepvoavnpjara, ševanja, 19
-
- ΔQ absolutna sprememba obsega povpraševanja,
- %QQΔ1nzkPaočonedčtnsntaaovtvnrreeaddsnnpooresstmt ooebbmsseebggaaacppeonovveppprrraaoššieezvvvaaonndjjaaa,,,
-
-
- ΔP absolutna sprememba cene proizvoda,
- PP1n začetna cena proizvoda,
- končna cena proizvoda.

Kadar gre za infinitezimalno majhne spremembe v ceni in obsegu pov-
praševanja, se lahko uporablja tudi točkovno (angl. point) direktno cenov-
no elastičnost turističnega povpraševanja, ki predstavlja enostavnejši način
izračuna. Absolutno spremembo obsega turističnega povpraševanja kot ab-
solutno spremembo cene turističnega proizvoda primerjamo z začetno ali
s končno vrednostjo:
pri tem je:

- Eδ PQkoabefsiocliuentntadsiprerkemtneemcebnaoovbnseegealapstoivčpnroasšteivpaonvjpa,raševanja,
-
- δ ΔP absolutna sprememba cene proizvoda,
- QP11zzaaččeettneancoebnsaepgrpooizvvporadšae.vanja,
-
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24