Page 22 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 22
Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije

2007, 390). Te proizvode se kupuje, ko je cena višja in obratno. Zanje je to-
rej značilna pozitivna direktna cenovna elastičnost. Nekateri t. i. Veblenovi
proizvodi imajo običajno negativno direktno cenovno elastičnost pri nižjih
cenah in pridobijo pozitivno direktno cenovno elastičnost šele pri višjih ce-
nah. V tem primeru je krivulja povpraševanja pri nižjih cenah padajoča, pri
višjih cenah pa naraščajoča.

Križna cenovna elastičnost turističnega povpraševanja
Pri preučevanju nakupa turističnega proizvoda je treba upoštevati tudi
cene z njim povezanih proizvodov (nadomestkov in dopolnilnih proizvo-
dov) (Nemec Rudež, Bojnec 2007, 60). Podobno velja za turistične destina-
cije, ki so nekatere med sabo boljši, druge pa slabši nadomestki. Spremembo
turističnega povpraševanja po turističnem proizvodu A zaradi spremembe
22 cene proizvoda B ceteris paribus pove križna cenovna elastičnost turistične-
ga povpraševanja. Koeficient križne cenovne elastičnosti turističnega pov-
praševanja med proizvodoma ali destinacijama A in B (EAB) je torej:

Intervalno križno cenovno elastičnost oz. njen koeficient se izračuna
podobno kot direktno cenovno elastičnost. Spremembo obsega na določe-
(pn(aPoenAmvgnp)lir.inaantšreecorv)bv.asKaneljuogaoempfmirceoidpeiznozvvtaopčjdeeraatonšpBeorve(vaQdrneejBlda1j)enpntoreossrtliejzkodvoeocnčedčenan:eoBpvr(roQeidzBvnn)ooidsmtajeoAncu(ePjneAme1)poirnionioztbevrsoevdgaaolnmAa
pri tem je:

- EP%QΔQ%ΔPAAAQPΔΔBB1nB1nAzQPBkzkkaaAoaaočoBbčnboeenosesčtfdočtdoinncnlsnlsuataiuataeotoctcnnvtvnetentrarnnnaeeadasaaddspispspnrpnprprereororekroomessmetimtitmznzeeppvvmeemeoooommcbvvddbebpapabanaarr,.acopaaecvpššoneeneovnevvevpeaapprennpralrojajrašaaosieš,,ztiveizvvačvoannodnjodaajsa,a,t,,i povpraševanja,
-
-
-
-
-
-
-
-
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27