Page 19 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 19
Notni zapis 9: Obseg fantovskih glasov –„bas“, po McKenziju. 19
Prirejeno po Leck, 2009 v Bizjak, 2017: str. 76.

1.4.2 Swansonova klasifikacija fantovskih glasov

Frederick Swanson (1959) je menil, da se v času glasovnih sprememb
pri večini fantov najprej razvije spodnji obseg (bas), prazen obseg se
pojavi v obsegu med c1 in f1, kjer pevci ne morejo oblikovati tona, ne
morejo peti. Leta 1977 je Swanson pri svojem raziskovanju prišel do
ugotovite, da je sprememba, ki se pojavi v glasu, povezana z začet-
kom pubertete. Izpostavilje očitne zlome glasu pri prehodu med regi-
stri, zaradi katerih je še kako pomembno, da ohranjamo visok register
in postopno razvijamo nizkega (pomembnost vokaliziranja, upevanja
navzdol). Pomembno je izpostaviti, da imajo obsegi zelo omejene zgor-
nje lege (Leck, 2009: str. 49–60).

Notni zapis 10: Celoten glasovni obseg fantovskih glasov
po Swansonu.
Prirejeno po : Leck, 2009 v Bizjak, 2017: str. 77.

1.4.3 Cooperjeva klasifikacija fantovskih glasov

Drugo klasifikacijo za razvrščanje fantovskih glasov skozi obdobje mu-
tacije je leta 1973 postavil Irving Cooper. Kot prvi je izpostavil termin
»cambiata«, ki pomeni spremembo. Pri svojem raziskovanju je prišel do
spoznanj, da so dekliški in fantovski glasovi pred glasovno spremembo
po glasovnem obsegu skorajda identični. Izpostavil je tri razvojne faze:

1. prva sprememba glasu,
2. druga sprememba glasu in
3. v celoti razvit glas »bas«, ki pa še nima karakteristik odraslega

moškega glasu (Leck, 2009: str. 49–60).

glas v obodbju adolescence
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24