Page 34 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 34
Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju

Postati uspešen manager ni lahko. Večino lastnosti uspešnega mana-
gerja se da usvojiti, nekatere pa je treba razviti. Najpogosteje naštete pred-
nosti uspešnih managerjev so naslednje: imajo visoke etične standarde; pri
vodenju so vzor tudi sami; njihovo poslovno in zasebno življenje zaznamuje
integriteta; dobro poznajo cilje podjetja; uvajajo spremembe glede na zah-
teve okolja, v katerem podjetje posluje; vzamejo vajeti v svoje roke in so mo-
tivirani za doseganje rezultatov; so dobri govorniki in odlični poslušalci;
pod pritiskom se znajo prilagoditi in ohraniti »mirno kri«; do stvari ima-
jo pozitiven odnos; spodbujajo timsko sodelovanje; upoštevajo mnenja in
toplo sprejemajo predloge; znajo prepoznati in spodbuditi dobre lastnosti v
drugih; zavedajo se svoje odgovornosti in jasno določijo odgovornosti osta-
lih zaposlenih v podjetju; so učinkoviti in učinkovito razporejajo svoj čas;
so ustvarjalni in inovativni; ne bojijo se preizkušati novih zamisli; so ljud-
34 je z vizijo; njihov cilj je opraviti delo; ne pustijo se zlahka odvrniti (prireje-
no po Carnegie 2013, 29–35).

V današnjem, kriznem času so te lastnosti še toliko pomembnejše, saj
je izhod iz krize in preobrazba slovenskega gospodarstva v veliki meri od-
govornost managerjev podjetij.

Razvitost organizacijskega in informacijskega sistema
Organizacijski sistem obravnavamo v smislu urejenosti podjetja, ki obsega
(prirejeno po: Murugan 2004; Biloslavo 2006):

− Členjenost (strukturo) podjetja.

Opredeljuje razporeditev pristojnosti in odgovornosti ter deli-
tev dela v podjetju. Razporeditev pristojnosti in odgovornosti, ki
se kaže v delegiranju pristojnosti neposredno podrejenim sode-
lavcem, je temelj obvladovanja podjetja, saj manager lahko načr-
tuje, organizira, usmerja in nadzira le dejavnosti omejenega števi-
la sodelavcev. To je hierarhična (navpična) dimenzija členjenosti.
V primeru, da je v podjetju veliko delegiranja, je poslovanje decen-
tralizirano, če ga je malo, je centralizirano. V splošnem je smisel in
namen delegiranja učinkovitejše in uspešnejše obvladovanje pod-
jetja, zato velja, naj se v vsakem podjetju delegira premišljeno, ko-
likor je le mogoče. Delitev dela med zaposlenimi v podjetju, kar
predstavlja prečno (vodoravno) dimenzijo členjenosti podjetja, pa
naj upošteva znanja in zmožnosti zaposlenih. Osnovo prečnega
členjenja tvorijo funkcije ali programi podjetja oz. procesi delova-
nja.
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39