Page 35 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
Koncept konkurenčnosti 35

− Procese in sisteme.
Procesi obravnavajo potek in vedenje zaposlenih znotraj osnovnih

dejavnosti, s katerimi se podjetje uveljavlja v menjalnih razmer-
jih z udeleženci v zunanjem okolju. V procesih sodelujejo številni
posamezniki, skupine in enote podjetja; ta deluje učinkovito, če
je to sodelovanje složno in sinergično. Sistemi pa obsegajo pravi-
la, usmeritve in načine delovanja, ki veljajo za vse zaposlene v pod-
jetju ter usmerjajo njihovo delovanje. Sistemi lahko v veliki meri
nadomeščajo posamično obvladovanje zaposlenih ter pomembno
povečujejo učinkovitost in uspešnost delovanja managementa ter
posredno podjetja.
− Zavezništva.
Temeljijo na sorodnosti interesov posameznikov, skupin in podje-
tij ter se kažejo v njihovem vedenju in delovanju, ki lahko poveču-
je ali zmanjšuje učinkovitost in uspešnost delovanja podjetja.
Tako kot organizacijski sistem lahko odlično podpira delovanja pod-
jetja tudi informacijski sistem – skupek medsebojno povezanih elemen-
tov (opreme, postopkov, pravil in ljudi), ki zbirajo, obdelujejo, shranjujejo
in širijo podatke in informacije končnim uporabnikom (Stair in Reynolds
2011, 8) –, pri čemer je pomembno, da sta oba sistema povezana s poslovni-
mi procesi v podjetju. Kharuddin, Ashhari in Nassir (2010, 31) še omenja-
jo, da je informacijski sistem učinkovitejši, če je povezan s strategijo pod-
jetja.
Podjetja se ves čas prilagajajo notranjim in zunanjim spremembam,
zato je ključno, da so tudi informacijski sistemi dinamični in prilagodljivi
spremembam v procesih podjetja in spremembam v okolju prodjetja. Kot
navaja Biloslavo (2006, 257), med sodobne informacijske sisteme spadajo:
integralni informacijski sistemi, ki povezujejo različne poslovne funkcije
podjetja oz. dele podjetja v celovit sistem; sistemi za podporo pri odloča-
nju; sistemi za management razmerij z odjemalci; omrežni viri informacij
ipd. Ti informacijski sistemi zaposlenim nudijo podporo pri delu oz. pove-
čujejo njihovo učinkovitost in posledično učinkovitost podjetja kot celote
(Stair in Reynolds 2011).

Stroškovna učinkovitost
Za vsa podjetja je pomembno obvladovanje stroškov. Seuring (2002, 3) de-
finira obvladovanje stroškov kot skupek ukrepov, katerih namen je vpliva-
ti na stroškovno strukturo in obnašanje stroškov. Ti ukrepi so ocenjevanje,
načrtovanje, nadziranje in preučevanje stroškov (prav tam). Govorimo o
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40