Page 42 - Vinkler, Jonatan (ur.), "Božja beseda ostane na veke". Študije k razstavi ob 500-letnici reformacije. Ljubljana, Koper: Narodna in univerzitetna knjižnica, Založba Univerze na Primorskem
P. 42
beseda božja ostane na veke ■ ob 500-letnici reformacije
Eden temeljnih prelomov s tradicijo Rimske cerkve se je z
Luthrom zgodil pri razumevanju vloge človekovih del, storitev
za odrešenje. Nemški reformator je namreč odkril, da človek
pred Bogom stoji zgolj v luči Božje milosti (sola gratia). Tako
človekova notranja, »aktivna« pobožnost kot tudi zunanja
dela – oboje je bilo v dotedanjem kontekstu verovanja
nepogrešljivo – nimajo več nobene vloge. Poudarek tako ni
več na nečem zaznavnem (delih, namenih itn.), ampak na tem,
kar se ne vidi in se tudi drugače ne da zaznati.
Martin Luther, Von den guten wercken, 1520.
Eden temeljnih prelomov s tradicijo Rimske cerkve se je z
Luthrom zgodil pri razumevanju vloge človekovih del, storitev
za odrešenje. Nemški reformator je namreč odkril, da človek
pred Bogom stoji zgolj v luči Božje milosti (sola gratia). Tako
človekova notranja, »aktivna« pobožnost kot tudi zunanja
dela – oboje je bilo v dotedanjem kontekstu verovanja
nepogrešljivo – nimajo več nobene vloge. Poudarek tako ni
več na nečem zaznavnem (delih, namenih itn.), ampak na tem,
kar se ne vidi in se tudi drugače ne da zaznati.
Martin Luther, Von den guten wercken, 1520.